Madalyalar

"Yağmurun hiç yağmadığı yerlerden sesleniyorum sana/Sırılsıklam et, sarıp sarmala şemsiyemden önce beni."






Bestesi olmayan şarkının sözleri bunlar... Bazı şarkılar kısa, hikayeleri uzundur. Hayat gibi, aşk gibi."Anlam sırrı" yaşanmışlıklar da gizlidir!...






İnsanın geçmişi kendisine verilmiş madalyalarda görüntülenir!... Bu madalyalar kişiye özgü, diğer bir değişle şahsına münhasırdır!... Devir edilemez, başka bir kişi ya da kişiliğe atfedilmez!... Koleksiyonculara satsanız satamazsınız. Müzayedelerde açık artırma ya da eksiltme yolu ile de alıp, satıp kâr ya da zarar da edemezsiniz!... Bu madalyalar kişinin geleceğini gelecek yapacak olan geçmiş zaman akçeleridir!... Geçmişin gelecekteki trampasıdır bir nevi...






Kişi; olgunluk ve yaş aldığı yaşlılık dönemlerinde sık sık bu madalyalara baş vurur!... Bu dönemler kişinin aynada gördüğü kendisine en yakın benzeridir ve daha da merhametlidir.






Belleğin bir işlevi anımsamak ise diğer işlevi de unutmaktır!... Bunun için kişide bulunan madalyaların ışıltıları birer kıvılcım görevi üstlenen sihirli tutuşturuculardır!... Madalyanızı nereden aldıysanız tutuşturucunuz oranın yazılımı ile çalışır!... Sevgi, hoş görü, aşk, merhamet... vs menşeinden ise ayrı kibir, haset, kin, nefret...vs meşeindense de ayrı kıvılcım... Sonuçta nerenin madalyasından çok varsa oranın kıvılcımı ile tutuşur, tutuşturursunuz!..






Modern olmak ile uygar olmak aynı şey olmadığı gibi, madalyalı olmak ile madalyalı gibi davranmak da aynı şey değildir!..






Biraz karmaşık gözükse de bunu Tanrı'nın "modern işleri" ile ilişkilendirmekte fayda var diye düşünüyorum. Yer-gök olayları, yağmurun yağdırılması, gündüzün geceden sıyrılması, aftelerin olması, elementlerin birbirleri ile veya birbirinden bağımsız birleşip ayrılması, gazların birleşip, ayrışıp tepkime vermesi, proteinlerin de benzer işlevleri, moleküllerin, atom ve atom altı parçacıkların, madde-anti madde..vs..vs işler hep Tanrı'nın modernliğidir.






Bunları anlayıp, kavranıp deneylere tabi tutup çıkarımlar yaparak lehimize veya aleyhimize kullanıp işlerimizi kolaylaştırıp, zorlaştırma becerisi ve yeterliliği-yetersizliği de bizim uygarlığımızın göstergesidir...





Amel Defteri Notları'ndan
Kundu/Antalya Nisan2014

20 Nisan 2014 2-3 dakika 61 denemesi var.
Beğenenler (2)
Yorumlar (1)
  • 10 yıl önce

    Seçki Kurulu'na teşekkür ediyorum...-) Sağ olun, var olun..