Mavi Gök / yüzümüz

Sonsuzluğa giden yolun başıdır ve sonunu görebildiğimiz gözümüzün gördüğü kadar, başımızı kaldırdığımızda uzakta görünür gökyüzü; gösterir bulutlu havada , sisli yağmurda, mevsimlerin yaşandığı ilkbahar ve sonbaharda...

Mirac'a giden yol sultanımızın nazarında... Yukarıda sonsuzluk halkası hem yakında hem uzakta...Yağmur sonrası çıkan gökkuşağın altında ve üstünde... Nefes alıp verdiğimiz dünyamızın üstünde , gezegenlerin ötesinde... Semâdaki bulutlar dans ederler güneşin ışığıyla yol bulur, gider sonsuzluğa rüzgarların iten dalgalı yeliyle...

Batan güneşin yedi rengini yansıtır bulutun bütününde ve parçasında... Ansızın kayboluşunda...Maviye eş olur kararan gri gökyüzüyle. Uçaklar yol bulur gider bir o kadar yükseklikte tehlikesiz ve korkusuz hızlıca...Kuşlar kanat çırparlar özgürce; umutla göç ettikleri yerlere ...Gri gökdelenler değil, minarelerden okunan ezanlar ulaşır gökyüzünün başladığı noktaya, dalga dalga yayılır, gezegenlere, galaksilere... Yeryüzünde yaşana şavaşlara şahit olur; ülkelere atılan bombalarla yıkılan ülkelere, kaybolan sınırlara... Sinsice yapılan işgallere...Bomba dumanları sarar gökyüzüne yayılır tüm temiz benliğine...

Bağrında yağmur bulutları taşır, suya hasret ülke arar; rahmetini bırakır, yağmur damlalarında... Kar tanelerinde toprakla buluşturur sırtında tüm taşıdıklarını... Yuvarlak dünyamız semânın kendi bakışında düzleşir, kıtalar birleşir sınırların ayırdığı kaba kırmızı sınır hatlarında... Dünyadan fırlatılan pahalı uydular gökyüzünde bir yerlerden geçer uzayda yerleşir konumlandırıldığı gezegene... Başka başka yaşanabilir yerler aranır keşif yolculuğunda, yaşanabilecek alanlar taranır gökyüzünde ne varsa...

Baktığımız yüksek yüksek dağlar gökyüzünü keser, birleşir bütünleşir gözümüzün göremediği uzaklıkta, karanlıklarda belirir yıldızlar ihtişamıyla parlak ve doludizgin...Odaklandığımız yıldız kayar gözümüzün önünde gökyüzünde bir noktadan bir noktaya...

Ay, güneş sırasıyla rengini gösterir; sırası geldiğinde her geçen zaman döner kendi ekseninde, dünya gökyüzünün boşluğunda...Gökyüzü sonsuzluğunu yansıtır masmaviliğinde..

Toprağa boyluca uzanır geç yaşlı bedenler...Beden ve kalp gözüyle sonsuz masmavi gökyüzüne bakıldığında kendi dünyamıza uzanır; gökyüzünün zirvelerinde geziniriz kendimizce ve özgürce...

13 Eylül 2018 2-3 dakika 34 denemesi var.
Yorumlar