Melek mi Şeytan mı

Melek mi yoksa şeytan mı? Kim ya da ne acaba? Bir bilsem bir anlayabilsem insanları, ya da neler düşünebildiklerini veya söyleyemediklerini. Ama anlayamazsın, çözemezsin, bilemezsin; sanki bir sır düğümü gibi sarıp sarmalanmış gibilerdir. Neden böyle olur neden böyle sessizleşir ve iki yüze sahip olunur, anlamış olamazsın ve yüreğin serçe gibi atmaya başlar. Korkmaya başlarsın, kime selam vereceğini bilemezsin. Kim doğru kim yanlış, kim melek kim şeytan anlayamazsın. Gülen gözlerde hangi şeytanlığın uyuduğunu göremezsin. Öyle bir maske takmışlardır ki yüzlerine, hangisi gerçek hangisi sahte anlayamazsın. Gözlerinde öyle bir bulut örtülüdür ki, ne güneşi görebildim dersin ne de göremedim diyebilirsin. Hep bir yanıltmaca hep bir aldatmaca saklıdır cümleler içerisinde. Dost dersin, arkadaş dersin; ama bakarsın ki dost olmuş post, arkadaş olmuş arkandaki taş. Yani kimdir ya da nedir anlamakta zorluk çekersin. Azazil misali hem melek manası taşıyan ama özünde şeytan olan mahlûkatlar gibi dört bir tarafı çevrelemiş insanlar. Ne dersen de ya da ne yaparsan yap, asla gocunmazlar ve yüzleri kızarmamışçasına bakarlar ve gülümserler yüzüne ya da sohbet ediyor gibi görünürler. Kalplerinde ne sevgiden bir eser ne de aşktan geriye kalmış bir enkazın tozu; hiç ama hiçbir şey kalmamış bedenlerinin gizliliğinde veya tüm çıplaklığında. Varsa ancak geriye kalan bir şey, o da ömürlerini çürüttükleri şevk ve ihtiraslardır. Bir hiç uğruna çürüttükleri yaşamdır, ellerinde bulundurdukları o mavi düşlerden kalma ışıklar ve parıltılar; ama sahte düşler. Ne gökte yıldızlar yön gösterebilir ne de güneş aydınlatabilir önlerini. İşte bu derece körleşmiştir yürekleri, zincirlenmiştir akılları, kararmış ruhları. Bir melek görünümündeki şeytan misali sahte bir ışığın temsilcisi olmuştur, zaten kendisinin de yalan olduğu bu dünyada. Öyle bir zaman gelir ki, tüm ışıklar söner ve yalnızca bir tek sahte ışıklar kalır geriye işte o an anlaşılır, karanlığın içinde bulunan ve yer alan iblislerin kimler olduğu. Kim melek kim şeytan işte o an bilinir.

21 Haziran 2014 2-3 dakika 20 denemesi var.
Yorumlar