Milim milim yükseltmeye çalıştığımız memleketimizi metre metre batıranlar

Ülkemiz büyük bir ülke,bu güne bugün yetmiş milyonun üzerindeyiz.Düşünür dururum hep ülkemizi milim milim nasıl ileri götürürüz.Bakkaldan birtane sakız aldınız fişinide alın kardeşim 25 kuruşluk sakız deyip geçmeyin.Bir saat içinde ülkede onbeşbin sakızın satıldığını ve bunların hepsine fiş kesildiğini düşünürseniz,bu bayağı bir yekün tutmaktadır.Bir çok evde ve işyerinde binlerce lüzumsuz ampul yanmaktadır;bunların yanmaması ekonomiye büyük getiriler sağlayacaktır.Müsvette olarak kullanılan kağıtların hemen yırtılıp atılmaması ve arka yüzlerinin de kullanılması...
Çoğu evlerde iki üç televizyon bulunmaktadır ve herkes kendine göre proğramları seyretmektedir.Haftada bir gün evlerde televizyon açmasak ülkece ne kaybederiz,o zamanları kitap okusak hep beraber ne iyi olur.Aynı yönlere gidip aynı yerlerde oturan insanların bir arabayla oraya varmasıda benzinden önemli ölçüde tasarruf sağlayacaktır.Geçenlerde okuduğum bir gazete yazısında günde oniki milyon ekmeğin çöpe gittiği yazıyordu;arkadaşlar bu korkunç boyutta bir israftır.Kutsal kitabımızda bile israfın önlenmesi ile ilgili ayetler vardır.Asansörlü bir evde oturuyorsanız,haftada bir gün merdivenleri yürüyerek çıkmaya ve inmeye ne dersiniz,bakarsınız hoşunuza gider sonraları iki üç güne çıkarırısınız bunu...
Bunlar her insanın aklına gelebilecek ve ülkesini milim milim yükseltmesine yarayacak ufak tefek öneriler.Ama tabiki ülkesinden çok parayı yada başka şeyleri seven insanlarda var bu ülkede.Uyuşturucu kaçakçıları,silah kaçakçıları,naylon faturacılar,kalpazanlar,vergi kaçakçıları.Biz milim milim yükseltmeye çalıştıkça,onlarda metre metre aşağıya çekmeye çalışıyorlar ülkemizi,bu mücedele de kıyamete kadar sürecek gibi görünüyor...
''Namuslu insanlarında,en az namussuzlar kadar cesaretli olması lazım''Sevgi ve saygılarımla...

01 Aralık 2009 1-2 dakika 1375 denemesi var.
Yorumlar