Modern Akıllı Bina Zorbalığı

Modern Akıllı Bina Zorbalığı

Gecekondu mahallemizin evleri hangi yıldı bilmiyorum istimlak haberi ile yıkılmak suretiyle ortadan kalkacaktı , her ev ve herkes bunun telaşı heyecanı ve tartışmaları ile geçiriyordu günlerini, haftalar aylar gelip geçiyor zaman daralıyordu , en nihayet o gün geldi çattı , bir gecede alınan karar günler öncesinden ilan edilerek herkesin başının çaresine bakması istendi , evet herkesin metre karesine göre paraları önceden yatmıştı , neticede başka semtlerde evini alanlar bir bir mahalleden göçüyordu , biz de batı kent semtine taşınıyorduk , istimlak sonrası mahallemizi yıllar sonra ziyarete gittiğimde , şaşkınlığım ve hayretim kat kattı , o gecekondu mahallemizin yerinde , şehir merkezinden daha şehir , daha modern binaların yükseldiği bir muhit olmuş , küçük bir Amerika gibi lüx binaların akıllı evlerin görülmedik inşası ile tamamlanmış binaların varlığı mahallemizi unutturacak bir işgal yaşanmıştı , o güzelim yemyeşil ağaçlı , her evin müstakil bahçeli olduğu yerler , çok katlı binaların şiddeti altında yok olmuşlardı , o mütevazi , kendi, halinde , günlük geçim ve hayata tutunma güzellikleri ile ayakta durmaya çalışan gecekondu evlerimizin yerine yapılan dev binaları yakın bir zamanda bir kez daha gördüm , gezdim , ve inşaatı hala süren inanılmaz lüks binaların , bitmiş iş yeri ya da kurum binaların kibirli bakışları , geçmişte burada bir gecekondu mahallesi vardı , ev ev yaşanan hayatlar vardı , olup bitenler geçmişin izlerini varlığını silip atmıştı , hatırladığım kadar 1958 tarihinden beri bir gecede toprağa konduralan evlerin zaman içinde ot biter gibi çıkması çoğalması ve yaşanmışlıklar bu kadar kolay mıydı unutulması , fakat asla çocukluğumuzun anılarını , aşklarını ve hüzünlerini , sevinçleri hüzün ve mutluluk günlerini hiç bir zorbalık unutturamadı , mahallemizin tüm ses ve bizdeki izleri yüreğimizde aynen kayıtlı söküp çıkarılması imkansızdı , modern-akıllı beton binaların üzerimize bina edilmeleri yine unutturamadı , burada belki gömülü olan hatıralarımız , burada yaşamış insanlar olarak akıllarımızdan asla kaybolmayacaktı , yeşilin mutluluğun resmi o ofset baskılı mahallemiz gerçekten güzeldi yeri de , şehrin merkezi yeri sayılırdı . Yıllarca bir arada sevgi dayanışma birlik içinde yaşamayı başarmış bizleri ve edindiğimiz değerleri asla yok etmeye gücü yetemezdi iş makinalarının , ve devasa binaların kibirli zorba havaları. Ve hiç bir modern-akıllı binalar bizim müstakil bahçeli komşuluk sevgileriyle çerçeveli mahallemizin tadını huzurunu mutluluğunu veremezdi.


10.02.2024


10 Şubat 2024 2-3 dakika 164 denemesi var.
Yorumlar