Mustafa Kemal Atatürk

/Yüzyıllar çok nadir dâhi yetiştirir, Mustafa Kemal Atatürk yüzyılın dâhisidir ne kadar şanslıyız ki o bir Türk/

Eşsiz bir güneş doğdu Selanik'te,
Mustafa Kemal Atatürk

Annesi Zübeyde Hanım,
Babası Ali Rıza Efendi...

Küçük yaşlarından başlayarak zekası ve yetenekleriyle dikkati çekti. Gerek sosyal hayatında gerekse siyasette eşi bulunmaz bir lider oldu. Türk ve Dünya tarihine adını altın harflerle yazdırdı.

Hayatını milletinin mutluluğuna vatanın kurtuluşuna adayan bu değerli insan çağdaş bir ulus olmamızı sağladı, yaptığı devrimlerle, ilkelerle Türkiye Cumhuriyetini yarattı, bir devri yeniden yazdırdı...

'Yurt toprağı! Sana her şey feda olsun. Kutlu olan sensin. Hepimiz senin için fedaiyiz. Fakat sen Türk Milleti'ni ebedî hayatta yaşatmak için feyizli kalacaksın.' Diyerek vatan savunmasını her şeyin üstünde tuttu...

Atatürk demek; Türk milletinin bağımsızlık ateşinin, inancının zafere dönüşmesi demek, gerçekçi, milli ve yenileşmeye açık, çağdaş bir yaşamı bizlere armağan etmesi demektir.Atatürk demek, özgürlük demektir, ışık demektir, vatanseverlik demektir. Atatürk demek, çağdaşlık demektir.

'Ben, gerektiği zaman en büyük hediyem olmak üzere, Türk milletine canımı vereceğim' sözü, ülkesini ve insanlarını ne kadar çok sevdiğinin ispatı değil midir?

En büyük Türk 10 Kasım 1938 perşembe günü saat dokuzu beş geçe Dolmabahçe Sarayı'nda hayata gözlerini kapadı...

Bugün Türk İstiklal Mücadelesinin önderi, Cumhuriyetimizin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün aramızdan ayrılışının 73'inci yıl dönümü,rahmetle, şükranla ve minnetle anıyoruz.Çok özlüyoruz...

Milletçe ?O'nsuzluğun burukluğunu en derinden yaşıyoruz...

Ulu önderimiz, seni anlamak, daima yaşatmak en önemli görevimiz. Düşüncelerde ve yüreklerde iz bırakan ülkünle, ilke ve devrimlerinle,ideallerinle aydınlattığın uygarlık yolunda kararlı ilerleyişimizi sürdüreceğimize manevi huzurunda bir kez daha söz veriyoruz.

'Bir zamanlar gelir, beni unutmak veya unutturmak isteyen gayretler belirebilir. Fikirlerini inkâr edenler ve beni yerenler çıkabilir. Hatta bunlar, benim yakın bildiğim ve inandıklarım arasından bile olabilir. Fakat ektiğimiz tohumlar o kadar özlü ve kuvvetlidirler ki bu fikirler, Hint'ten, Mısır'dan döner dolaşır gene gelir, verimli neticeleri kalpleri doldurur.'
Mustafa Kemal Atatürk...

Ne senden vazgeçeriz ne de eserlerinden...

Huzur içinde yat.

'Büyük ölülere matem gerekmez, fikirlerine bağlılık gerekir.'

09 Kasım 2011 2-3 dakika 1 denemesi var.
Beğenenler (8)
Yorumlar (5)
  • 12 yıl önce

    Ne güzel bir yazı kaleme almışsın abla sağol. Onu sadece bir devlet başkanı olarak görmemeliyiz asla, o yüzyılının sorunlarını çok iyi bilen bir düşünürdür aslında. Anıtkabire gidenler bilirler, okuduğu kitapların sayısı binler ile ifade edilmektedir. Onu dinsiz inançsız gibi gösterenler gaflet ve delalet içindedirler. O günün şartlarında ve günümüzde de ender eserlerden biri olan Elmalı Kur'an Tefsiri onun emir ve görüşleri doğrultusunda hazırlanmıştır. Bunu gözardı etmeyelim. O yıkılmış imparatorluktan genç dinamik ve coşku dolu bir Türkiye Cumhuriyeti çıkarmak o günün şartlarında çok da kolay olmasa gerek. Tarih için söylediği o müthiş söz hala zaman zaman yankılanır kulaklarımda''Tarih yazmak tarih yapmak kadar mühimdir, yazan yapana sadık kalmazsa değişmeyen hakikat insanlığı şaşırtacak bir mahiyet alır'' Al bu sözü şablon olarak çarpıtıldığını düşündüğün her tarihi olayın üsütne koy. Yine Çanakkale Savaşı'nda düşman askerlerine hitaben söylediği''Uzak diyarlardan evlatlarını harbe gönderen analar gözyaşlarınızı dindiriniz Evlatlarınız bizim bağrımızdadır huzur içindedirler onlar bu topraklarda canlarını verdikten sonra artık bizim evlatlarımız olmuşlardır'' Saygıyla...

  • 12 yıl önce

    'Büyük ölülere matem gerekmez, fikirlerine bağlılık gerekir.'

    ........................................................................................👍👍👍

    kesinlikle aynı fikirdeyim Hatice Hanım ; gün Onu yaşatma günü ...

  • 12 yıl önce

    Bugün yaşadığını kesinlikle hissettim,Alsancak iskelesinden Cumhuriyet meydanına kadar ve multivizyon gösterileriyle iliklerime kadar hissettim..

    Genciyle yaşlısıyla Atamı andık sloganlar eşliğinde..

    O'nu çok seviyorum..

  • 12 yıl önce

    'Büyük ölülere matem gerekmez, fikirlerine bağlılık gerekir.'

    Teşekkürler Hatice'm...

    👑

  • 12 yıl önce

    â??'O'' Asırları aşan adamdır,Türk Milletinin kaderini üç yılda değiştirerek Cumhuriyeti ilan etmiş,yüzyıllara sığabilecek işleri on yılda tamamlayarak asırları aşmıştır.

    Anlamlı güzel yazıydı,

    emeğine yüreğiğne sağlık,

    saygılarımla