Ne İş Olsa Yapmayın Zaten Adam Gibi Bir İş Tutun

Genellikle hiç bir mesleği olmayan insanlardan duyarsınız bunları... Mesleğin ne diye sorarsınız insana ''Mesleğim yok ama ne iş olsa yaparım ağabey.'' diyerek işin içinden sıyrılmaya çalışır... Bu tiplere ben çok gülerim...

Bazı zamanda face de denk geliyor bazı tipler ki bir çoğu bunların ilkokul mezunu ya da hiç bir okul mezunu değil, hemen yazıyorlar ''Hayat Okulunda okudu veya hala okuyor.'' ba ba ba ba ba.... Okumaya ne kadar meraklıymış meğerse bu arkadaşlar... Ben de denk geldi mi soruyorum Hayat Okulunda dersler zor mu? Veli Toplantısı filan oluyor mu? Karnelerinizi kimler veriyor? Ekmek karnesi ya da kömür karnesi yerine geçiyor mu aldığınız karneler? Böyleyken böyle...

Gel çalış asgari ücret verelim sana diyorsun, parayı beğenmiyor arkadaş. Meslek diyorsun... Her şeyden anlarım ben ağabey diyor. Bakım, tamir, onarım işleri... Temizlik, çay demleme, yemek yapma, getir, götür, bir daha getir, anlarsınız ya... Dostum, bunlar o kadar zor şeylerde değil... Muhaseben var mı? Bilgisayar programlarından anlar mısın? Tınnnn tınnn tınnnn! Yabancı dilin var mı? Yes ile no bir de vatiz diz den başka bir şey bilmiyorsun.

Hani diyorlar ya Meslek Lisesi memleket meselesi, gerçekten de öyle... Eğer ki çocuğunuzun kafası zor denilen matematik, fizik, kimya, yabancı dil gibi derslere basmıyorsa, gönderin meslek lisesine, korkmayın belki de orada ve oradan mezun olduktan sonra harikalar yaratacak mesleğinde...

Gidin bakın sanayi sitelerine, girin bir kaç dükkandan içeri, araba tamircilerini gezin, mobilya atölyelerini gezin, ustaların bir çokları ellerinin emeği ile mesleklerini de hakkıyla yaparak ailelerini gül gibi geçindirirler...

Hangi işi yapıyorsanız en iyisi olmaya çalışın. İşte o zaman gerçekten kazandığınız paraların, sahip olduğunuz maddi ve manevi varlıkların helalinden olduğunu, alnınızın boşuna terlemediğini anlayacaksınız... Unutmayın ki geçmişte yaşayan peygamberlerin bile, padişahların bile bir meslekleri vardır. Mesleği olmayan bir insanın ne topluma, ne de diğer insanlara faydası olamaz...

18 Şubat 2022 1-2 dakika 1375 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar