Nedir Bu Nirvana Muhabbeti

Milletin diline sakız oldu artık. Bir Nirvana muhabbetidir gidiyor. Bıktık artık, gerçekten bıktık. Bu Budizm terimlerini basın yayın organlarında Müslüman bir ülkenin insanlarının beynine beynine durup durup neden çakıyorsunuz?

Hiç duydunuz mu, gördünüz mü, Budistler İslam'ın kavramlarından Takvayı, İhlası, Vecdi, Cihadı, Şefaati, kendi kültürleri içinde kullanıyorlar mı? Nedir bu insanlarımızın kendi kültürlerine yabancılaşmak için gösterdiği çabalar, anlamak gerçekten zor... Bakıyorsunuz tanınmış bir sanatçı, toplumda yer de edinmiş, bir Nirvana muhabbetine kaptırmış kendini... Çok büyük çaba içinde imiş, Nirvanaya ulaşmak için.

Siz de ulaştınız mı Nirvanaya ya da ulaşmaya çalıştınız mı? Benim hiç umurumda değil vallahi Nirvanaya ulaşmak, Rabbımız Rahman ve Rahim olan Allah'a layığı ile kul olmaya çalışalım, o bizlere fazlası ile yeter de artar bile...

''Nirvana’ya ulaşmanın en etkili yolu, aşırı duyguları, ihtirasları kontrol altına alabilmektir. Bu anlayışın en önemli düşüncesi, kişinin hayatı boyunca yaptığı eylemlerin ileri ki hayatında önüne geleceğini savunur. Yani ne ekersen onu biçersin mantığı ile hareket eder.'' Zaten İslamda da var olan bir şey ''Dünya ahiretin tarlası demez miyiz?'' bizler...

Dinler Tarihi açısından bakacak olursak Literatürde Budizm tek tanrılı bir din bile değildir... Ne Müslümanlık ile ne Hristiyanlık ile ne de Musevilik ile çok da fazla ortak yanları yoktur Budizm'in ve de Budistlerin... Ölülerini gömmeyip yakarlar sonrada küllerini savururlar nehirlere, dağlara taşlara...

Bırakın Nirvanaya filan ulaşmayı da takva sahibi olmaya çalışın. İşte o zaman o isyankar İblisi alnının tam ortasından vurdunuz demektir. Ne kadar günahlardan kaçınırsanız, takva sahibi olursanız,  iyi insan olmaya da o kadar fazla yaklaştınız demektir. Hadi hayırlısı...

10 Nisan 2019 1-2 dakika 1371 denemesi var.
Yorumlar