Nereden Adam Çıkmaz

Adam bu, ne zaman nereden çıkacağı belli olmaz. Mutlaka siz de duyarsınız zaman zaman, şehir ya da bölge ismi vererek ki ben bu düşünceye katılmadığım için bir yeri işaret etmiyorum... ''Oradan adam çıkmaz.'' diye cümleleri boca ederler üzerinize... Adam bu ya da kadın, netice de insan evladı değil mi? Öyle lahana gibi, pırasa, ıspanak gibi toprağa ekilip de, serpilip gelişen, sulayınca, güneş görünce büyüyen bir şey değil ki...

Nereden anladın dostum, oradan adam çıkmadığını, çıkmayacağını? Benim oralı çok samimi, çok kıyak arkadaşlarım var. Olsun onu söyleyen için, bunun bir önemi yok demek ki... O memleketli bir iki tane saçma sapan adam tanımış, birinden de kazık yemiş ya da kötülüğünü görmüş, bütün yöre halkını kötülüyor...

Asya'da, Avrupa'da ya da Amerika'da da böyle muhabbetler var mı, çok merak ediyorum? Mesela Amerika'da New Jersey li birisi Utah'dan adam çıkmaz oğlum onlardan ancak cazcı olur, diye bir cümle kuruyor mudur? Ya da İngiltere de ''Nothingam'dan adam çıkmaz oğlum, zaten kamburları da var, ben oradan hiç adam çıktığını görmedim.'' diye cümleler kurulur mu acaba?

Bir de adam çıkma, çıkartma kriterleri nelerdir acaba buna da bakmak lazım. Hayır bir de niye sadece adam çıkıp çıkmamasına bakılıyor, bunu da anlayabilmiş değilim. Şuna toptan insan çıkar ya da çıkmaz desek ya... Bu dünyada kadınlar da var değil mi? Onlara da tutar yine ataerkilliğimizden ''Adam gibi kadın.'' ya da ''Erkek gibi kadın.'' der işin içinde sıyrılırız...

Hmmm burası neresi ki? Kazancı Yokuşu, buradan adam çıkmaz oğlum. Bak onda haklısın işte. Orası çok dik bir yokuştur, benim diyen adam öyle kolay kolay çıkamaz. Kazancı yokuşunu öyle bir solukta çıkan adamın alnını karışlarım, ayaklarının altını öperim billahi... Çıkarız çıkmasına da ''Ne kazancımız olacak ki?'' Kazanç yok oğlum, yokuşun sonunda kazan yapanlar varmış, onları göreceksin işte fena mı?

Gele gele Ağrı'ya gelmişiz, bak sen hele... Buradan adam çıkmaz. Çıkar da çıkmaz, koca dağ kardeşim görmüyor musun? Ha deyince çıkılmıyor. Çıkacaksan da biraz sabırlı olacaksın, başında da Nasuh Mahruki gibi bir dağ aslanı olacak, başkanın talimatlarını da dinleyeceksin, yoksa küt diye pat diye, patadanak düşersin de parçan bile kalmaz billahi...

Her yerden adam çıkmasına çıkarda yine de takılmamak lazım size bana, ona, kazık atanların şekline, şehrine şemaline, meşrebine... Tamam, tamam Jüpiter'den adam çıkmaz, Mars'dan adam çıkmaz, Satürn'den adam çıkmaz, onları anladık anlamasına da bir de Andromeda Galaksisi varmış, o da çok uzak yahu! Orada da adam mı var cüdam mı var belli değil... İki milyar ışık yılı uzaklıkta... Işınlanma bulunsa on saniye de gidersin de onun da bulunacağı yok...

24 Mayıs 2020 2-3 dakika 1371 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar