Nereye gidiyoruz.

İçimi bir karamsarlık kapladı, dünyanın haline bakıpta karamsar olmamak elde değil. Dünya patlamaya hazır bir bomba gibi, dokunsan elinde kalacak. 1960 doğumluyum bu yaşıma kadar kavgasız,gürültüsüz,savaşsız bir gün görmedim. Bu durumdan memnun olanlar var,özellikle ortalığı bulandıranlar var, bu işin ticari tarafı. Biz ise huzurlu bir yaşam kurma peşindeyiz. Neden bu gerginlik bu savaşlar. Ortalık kan gölü gibi. Birileri huzuru kaşımakta, ara bozmakta. Sonuçmu yüzlerce ölü, yaralı,parçalanan aileler. Orta doğuda yaşananlar eskileri aratmıyor, çoluk,çocuk , yaşlı , genç, kadın demeden filistin halkı, zulme uğramakta. İsrailin bunu yapmaya hakkı varmı, nerde Birleşmiş Milletler nerde insan hakları. ABD , Rusya diğer büyük devletler neden ses çıkarmamakta, bu vahşete seyirci kalmaktadır. İnsanlık için dur dememektedir. Burda din,dil,ırkın önemi varmı. Onların tek suçları müslüman olmakmı. Gazeteleri okumaya açıkcası bakmaya korkuyorum, çocukların o halleri hangi vicdana sığar, yazık değilmi. Bu vahşeti yapanlar tarihte zulme uğramadılarmı, zulme uğrayanlar anlamazlarmı mazlumun halinden. Yakın zamanlarda Bosna hersekte aynı kıyıma uğramadımı. Bulgaristandaki Türk azınlıklar isim değiştirmeyle başladı, sonucu işkenceler kamplar. Dünya döndükçe bu tür olaylar, olacak.Tarih Tekerrürden ibarettir, derler doğruymuş. Bütün dinler insan öldürmeyi emretmez, bizim dinimizde hoşgörü öğretmektedir, savaştan kimseye fayda gelmez. Huzur için, barış için, birlikte yaşam için Hoşgörü şarttır. Düşünün çocuklarımızı böyle bir dünyaya nasıl emanet edeceğiz. Her gün savaşlara gebe. Günlük yaşamdada bu geçerli değilmi, neden ters baktın gibi yoktan bahaneler yüzünden boş yere insanlar ölmekte sonradan olan pişmanlıklar ne işe yarar ki. Gelin birlik olalım, işi kolay kılalım. Ne güzel bir söz. Birlik olmak, barışık yaşamak, savaşsız bir dünya kurmak hepimizin elinde değilmidir.Bu hale getirende biz değilmiyiz. Almaz mazlumun ahını çıkar aheste aheste derler çok doğru bir söz. O feryatları duyar gibiyim. Bu işgallerin, saldırıların, savaşların bitmesi dileyiyle.

Her şey çocuklarımız için, onlara güzel bir dünya bırakalım.


Saygılarımla,

07 Ocak 2009 2-3 dakika 6 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar (1)
  • 14 yıl önce

    gerçekten çok haklısınız elinize sağlık