Ödemeleriniz Geciktiğinde

Ülkenin ekonomik durumu malum. Bir çoklarımız, bir çoklarımız derken para kazananlarımızın yüzde yüze yakını gırtlağına kadar, hatta daha da yukarılarına kadar borçlu. Kim demişse halt etmiş ''Borç yiğidin kamçısıdır.'' lafını... Yiğitlik filan kalmadı ser de... En nihayetinde borç yiyen her zaman için kesesinden yer...

Banka gibi belli kurumlara borcunuz varsa zaten size mesajla hatırlatıyorlar ödeme günlerinizi, ama bir de şahıslara elden aldığınız veya başka borçlarınız varsa ve ödemekte zorlanıyorsanız, mutlaka belli mazeretler, yalanlar bulmak durumunda kalırsınız...

Vallahi kaynanam ağır hasta, şu an da baş ucundayız ben sana en kısa zamanda para yollayacağım merak etme kardeşim, dediğiniz zaman, bu yalanla üç beş gün hadi bilemedin bir hafta idare edersiniz. Ama karşıda ki vatandaş ''Ben de geleyim kardeşim en azından hastaneye sana manevi destek olayım.'' derse işte o zaman yandığınızı resmidir, hem de renkli resmidir... Bir türlü ölmez, ölmeyi bilmez o kaynana...

Kiranız var günü gününe yatırmak durumundasınız, iki ay üst üste ödemeyi geciktirdiğiniz zaman protestoyu yersiniz ev sahibinizden. Tam size para gönderecektim, yankesicilere denk geldim, bir an da çarptılar, inşallah bir daha ki ay iki kiranızı beraber göndermeye çalışayım, deseniz de ev sahibi artık nasıl inanır ya da inanmaz ona kalmış bir şey bu durum...

Allaha can borcumuz var, onu da er ya da geç bir şekilde ödemek durumundayız. Ölüm Meleği geldiği zaman, aman ha daha bir sürü işlerim var, çocukları evlenmedi, umreye, hacca gidemedik filan gibi mazeretler üretmeyin, hoş üretseniz de hiç bir şey fark etmeyecek, Allah dan gelen emir gereği o can borcu ödenecektir...

20 Mart 2021 1-2 dakika 1371 denemesi var.
Yorumlar