Oğullar Kızlar ve Analar

Gericilik ilerledikçe çağdaşlık geriliyor......






Şu zamanlarda çağın en yaygın virüsü sapıklık... Elbiselerin eteklerin şortların sınırına takılanların, beynine taktıkları prangaları kırmadığımız müddetçe her kadın ölüme adaydır.




Yaşadığımız bu coğrafyada kadınların yaşama özgürlüklerinin çalındığı ve vahşet saçanlar yüzünden, ellerinden yaşam haklarının alındığı ve erkek egemenliğine itaat edilmeye zorunlu bırakıldığı zor bir kuşaktan geçiyoruz.




Tarih öncesinde, din kültürü daha saygındı, esnaf kapısına sürgü çekmeden kilit vurmadan cuma namazına gidiyor, evlerin kapısı ramazanlarda davetsiz gelen oruçlulara açık bırakılıyordu, açık bırakılıyordu ki, ihtiyacı olan insanlar istifade edebilsin diye, ne hırsızlık ne de tecavüz gibi ahlaksızlık vardı... O zaman daha da Müslümanlık yaygındı. Ama insanlar daha azdı ve daha çok güven vardı...




Biz ebeveynler, çocuklarımızı küçük yaştan itibaren eğitirken nerede eksik ve nerede yanlış yapıyoruz diye önce kendimizi bir sorgulamalıyız bence...




Çünkü ters giden bir şeyler varsa toplumumuzda bunların sebebini araştırırken birey olarak ta düşünmeliyiz..


Ben küçükken annemler babamlar diyorum çünkü çift bir ailem vardı... birisi biyolojik diğeri beni büytütenlerdi, gerçi fark etmez hepsinden güzel ve doğru şeyler öğrendim...


Fakat onlar, çağın gereği bana, şimdi bazı geri kalan ailelerin hala kızlarına öğrettikleri gibi davranıyorlardı...




Yetiştirilme tarzınız ne olursa olsun kendiniz size yapılanların bazen haksızlık olduğunu yetersiz olduğunu düşünebiliyorsanız bunu çocuklarınıza yapmazsınız...


Örneklerim inanın bugünün çoğu örneğiyle çakışmakta...


Okula gitmek için, kapıdan çıkmak üzereyim... Ayakkabımın bağcıklarını bağlıyorum. Annem arkamdan kaşkolumu uzatıyor, aman üşütme diye....


Ve arkasından tembih tembih üstüne....


- Kızım aman dikkatli ol! Otobüste çantana sahip çık! ayakta kalma sana erkekler değmesin...


Okulda erkeklere dikkat et! Fazla samimi olma... dersten başka şey konuşma, sonra sevgili olmak isterler, aklını karıştırırlar okumazsın!


İş hayatına başladım ve aynı kapıdan çıkmak üzereyim...


- Kızım aman dikkat et!çantanı, cüzdanını çaldırma... Otobüste seni taciz eden olursa bağır!


İğne taşımaya başladım cebimde değen olursa batırmak için hemen oracıkta... Artık o kadar endekslenmiştim ki... yolda gidip gelirken başımı yere eğiyordum, çapkın ve kötü niyetli bakışlarını görmemek için erkeklerin... Giydiğim elbiselere dikkat ediyordum göze çarpmamak ve dikkat edilmemek için... Allah tan bindiğim otobüslerde kalabalıktı... Son durakta insem bile benimle inen birileri vardı...


Ve annem tembihlere devam ediyor...


- Kızım kimseye güvenme özellikle erkeklere, onlar pis şehvetleri için her şeyi yaparlar, sen güzel bir kızsın kendin iyi koru... Sevgili gibi yaklaşırlar aklını çelerler, namusuna iffetine sahip çık..!


Böylece erkeklere güvenim azalmıştı, kimi seveceğime bile zor karar veriyordum sevmek ve evlenmek için...


Bu tembihleri boşuna değildi, bir annenin koruma iç güdüsü doğuşunuzdan büyümenize kadar ve mutlak tecrübesine dayalıdır tembihleri....


Ve annem yine tembihliyor.


Evlenme zamanım gelmiş olmasına rağmen..


- Kızım evleneceğin erkeğe dikkat et seni alana kadar her şeyini kabul eder, evlendikten sonra sana zulüm eder. Kocana bile güvenme dikkatli ol!... Allah tan öyle kötü bir kocaya da denk gelmedim...
Şanslıydım anlayacağınız, ama her kız benim kadar şanslı olmayabilirdi. O günün şartlarına göre...



Gelelim bu güne:


Oğluma ;


Oğlum ablana veya bana yapılmasını istemediğin hiç bir eylemde ve davranışta, düşünce de bile bulunma kız arkadaşlarına..! diyerek tembihliyorum.


Kızıma gelince,


Kızım bana, anne hangi elbise güzel söyle değinde...


Kızıma seçenek olarak..


- Kızım hepsi sana yakışır ama en modern en şık en yakışanını giy.....diyebiliyorum... Seçtiği elbise dar kısa açık olsa bile... Çünkü her elbise insanın karakterini yansıtır... Ve dışında giydiği elbise değil içinde giyindiğidir insanlığı...


Yolda yürürken aşağıya bakma! Karşından gelen tehlikeyi göremezsin. Daima ileri bak hatta gözlerin arkanda bile olsun, dön arada arkana da bak! Seni izleyen tehlikeyi hisset..


Ve erkek arkadaşlarını iyi seç! ve seçtiklerine güven... Bilirim ki senin seçtiklerin senin ahlakındadır, çünkü sen kendine benzemeyeni yanına yakıştırmazsın...


Çocuklarınıza daima güvenin! Onların iyi eğitim almasını sağlayın! Hatta siz bile devamlı eğitim alın... Unutmayın ki öğrenmenin yaşı yoktur ve ancak cehalet yeni bilgilerle aşılır...


Benim gibi annelerin böyle davrandığı taktirde eminim ki vicdanlarıyla da hesaplaşacak bir tereddütü olmayacaktır...


Bu bağlamda elzem olan bu tür acı haberlerde vuku bulmayacaktır..


Duyarlı olmanın, kalbimizin aklımızın ve vicdanımızın ve fikir birliği yapmamızın vaktidir...


Haydi analar kızlar oğullar, bütünleşelim, bölüşelim ve vahşilere et parçası olmak için fırsat vermeyelim...l










-

17 Şubat 2015 4-5 dakika 74 denemesi var.
Beğenenler (3)
Yorumlar (3)
  • 9 yıl önce

    Şiirkolik ailesine yazılarıma verdikleri değer için teşekkür ederim...Yıllardır doğru adreste sizlerle olmaktan ve sadece bu adrese yazmanın ayrıcalığını yaşamaktan son derece memnunum...Burada ,yazarak yetiştiğimin geliştiğimin farkındayım..Daha da büyümek için yazmaktan ve öğrenmekten vaz geçmeyeceğim azimle ilerleyeceğim inşallah beraber oldukça...

    Size verdiğim değer sizin bana verdiğinizden az değil.Kalemimin serpildiği,yazılalrımın yeşillendiği bahar gibi ŞİİRKOLİK, solmadan hep çiçek kalmamız dileğimle..

  • 9 yıl önce

    Ne güzel işte. Önce anneden çok şey öğrenerek büyümek, o öğrenilenlerle hayat arkadaşını seçmek ve kendi çocuklarına da o öğrenilenleri daha da modernleştirerek aktarmak.

    Harika bir konuyu tam da zamanında dile getirerek topluma ön ayak olmuşsun sevgili kardeşim. Duygularıma tercüman da olmuşsun, ben de üç oğluma hep sen gibi derim. ÇOCUKLAR ANNENİZE YAPILMASINI İSTEMEDİĞİNİZ BİR ŞEY ASLA BİR KIZA VEYA KADINA YAPMAYIN. HATTA ANNENİZ SİZE KATLANIR, DİĞERLERİNE KARŞI DAHA HASSAS OLUN...ne mutlu bana ki hep öyleler.

    Bu kadar deneyimli bir yazıyı yazmak kolay değildir, ama yaşamış ve yazmışsın, ne mutlu bize ki topluma böyle değer veren sevgili bir kardeşimiz var.

    Kutluyorum seni, hem günün denemesi oluşunu, ama daha da çok o yüreğini kutluyorum emi sevgili anne, sevgili kardeş, sevgili kadın, sevgili insan, sevgili koca şair, hayatının aşkını unutmamış ve unutmayacak olan yüce yürekli dost insan.

    Selam sevgi ve saygılarımla.

  • 9 yıl önce

    Genelde erkek egemen bir toplumda yaşadığımız için bazı zamanlarda kadınlar erkeklerin baskısı altında kalabilmektedir. Toplum ve toplum bireyleri hem kadın hem de erkek olarak bayanlara farklı davranabilmektedir. Eski insanların kadınlara bakış açısı diyebilirim ki şimdilerden daha oturaklı ve saygılıydı. Besinlerimiz bile eskiden daha normal sağlıklı ve doğaldı. İnsanın düşünce ve davranış kalıplarının değişmesine bunun bile etkisi olabilir. Toplumlar, hele de bizim ki gibi gelişmekte olan toplumlar ekonomilerini yüksek seviyelere ve adaletli gelir dağılımına getiremedikleri müddetçe kargaşa, kaos, hırsılık, yolsuzluk o toplumdan hiç eksik olmaz. Polisiye önlemler ile bazı şeyleri önleseniz bile esas konu eğitim ve öğretimden geçer. Oğullarda bizim kızlarda onlar iyi olursa toplum iyi olur sağlam olur. Güzel bir yazı gün sonunda da ödülünü almış kutlarım...