Olimpi-Yat

Hepinizin bildiği gibi 30. Yaz olimpiyat oyunları bugün son noktayı koyuyor. Bizim için tabi ki milli fiyasko denebilecek bir başarı sıralaması ile. Hani ne oldu o çok methiyeler düzdüğünüz halterciler santigrat dereceyi bırakın fahrenhayt dereceye bile giremediler. Eeee Allah'ın ayetinde de belirtildiği gibi ''Herkese çalıştığının karşılığı vardır'' ne kadar köfte o kadar ekmek amiyane tabir ile. Millet üç dört sene de hazırlanırken sen de piknik yaparsan saçma sapan magazin proğramlarında boy gösterirsen oraya ancak turistik gezi niyeti ile gidersin ondan sonrada Türkiye'ye gelince heyoooo bakın Olimpiyat yirmi sekizincisi oldum bu benim on sekizinci Olimpiyat'ım Allah nasip ederse on dokuzuncuya da katılıp yerimi gençlere bırakmak istiyorum diyebilirsin...

Madalya alan ülkelere bakıyorum zaman zaman Avrupa'nın, Afrika'nın veya Amerika'nın ufak çaplı ülkeleri çoğu, ama adamlar o kadar ciddi hazırlanmışlar ki ve biz yetmiş beş milyonluk Türkiye bir kaç branş dışında zaten iddiamız yok, iddiamız olanlarda da bu sefer nal topladık resmen nal. Oraya gidip de biz bu sene sporcu sayısında rekor kırdık demek önemli değil, kaç tane madalya aldın Türkiye adına sen bana onu söyle bir zahmet...

Televiyonlara çıkıp ''Bu sene yüzseksen sporcu ile oraya rekor katılım ile gidiyoruz''derseniz. Biz de size ''Oraya gittiniz de niye beş tane madalya ile döndünüz?'' diye sorarız o zaman. Madalya sıralamasında bizim yukarımızda yer alan ülkelere bakar mısınız bir zahmet. Polonya kaç milyonluk ülke aldığı madalya sayısı bizimkinin iki katı yani on. Romanya dokuz madalya. Belarus onüç madalya. Çek Cumhuriyeti on madalya. Küba ondört madalya. Allah aşkına bana bir söyleyin Macaristan on yedi madalya almış bakın atlastan kaç milyonluk bir ülke. Bunları görünce ve yetmişbeş milyonluk Türkiye'nin aldığı madalyalarıda görünce haliyle isyan ediyor insan isyan...

Güreş ata sporumuz, okçuluk ata sporumuz, binicilik ata sporumuz. Hani nerede başarı nerede. Buradan soruyorum yetkililere derece alması ihtimal dışı ve hatta imkansız olan sporcuları neden götürüyorsunuz ve bizleri ekran başında sinir küpü haline getiriyorsunuz. Yiğidi öldürüp hakkınıda verelim ve binbeşyüz metrede madalya alan kızlarımız ve diğer madalya alan sporcularımızda canı gönülden kutlayalım...

Devşirme sporcularla bu işlerin yürümeyeceği gün gibi ortadaydı ama hala anlamadılar. Hani var mı halterde Naim ve Halil Mutlu'dan sonra ortaya çıkan dünya çapında bir sporcumuz. O zamanda taaa bin dokuz yüz ellili yıllarda ki 3-1 lik Macaristan zaferini senelerce konuştuğumuz gibi yok Halil altın aldıydı, yok Naim rekor kırmıştı diye konuşur durur ve senelerce fasit bir daire çevresinde döner dururuz.

Şimdiki bilgisayar ve internet ortamında her şey açık ve seçiktir. Sporcularımızın derecesi elli kişi arasında kırk beşinciliğe denk geliyorsa her dal için konuşuyorum o zaman o sporcuyu neden götürüyorsunuz o Olimpiyata o paralar yol harçlıkları hep bizim verdiğimiz vergiler ile karşılanıyor. Yazık çok yazık. Sporcunun derecesi o yarışma için yeterli değil ise o zaman memleketinde o dereceye gelene kadar eğitirsin sporcunu onlar ile başa baş mücadele ettirirsin, hem kendi rezil olmaz hem de ülkemiz...

Seneler önce bir olimpiyat da, şimdi hangisi olduğunu tam hatırlamıyorum Trinidad'lı bir sporcu altın madalya almıştı yüz metre yarışında. Arayın bakın bakalım atlas da ya da haritada Trinidad nasıl bir ülke nüfusu ne kadar. Yetmiş milyonluk Türkiye'de yüz metrede erkeklerde bir tane finale kalan sporcumuz bile olmadı daha. Ondan sonrada gelmiş katılan sporcu sayısında rekor kırdık diye hava atıyorsunuz millete...

Olimpiyat demeyeceğim bundan sonra yan gelip yatma yeri gibi sanki ben de Olimpi-Yat diyorum bunlara ve esef ile kınıyorum milletimizi bu kadar üzmeye kimsenin hakkı yok...

12 Ağustos 2012 3-4 dakika 1378 denemesi var.
Beğenenler (7)
Yorumlar (5)
  • 11 yıl önce

    Ahmet Bey sizin yazılarınızı gerçekten çok beğenerek okuyorum, daha başlığı bile içini anlatmaya yetmiş aslında, ne diyelim ki, biz oluk oluk para harcayıp, bu milletin servetini akıtırken kaç fakir gencimiz imkanı olmadığı için sporu bırakıp çalışmaya başlıyor acaba. Tebrikler...

  • 11 yıl önce

    evet saygı değer adaşım kaç gndür içimi acıtan bir konuyu öyle güzel anlatmışsınız ki yürekten kutluyorum her dem saygımdasınız

  • 11 yıl önce

    Beni en çok üzen şu devşirme meselesi.Çok para vererek devşirdiğimiz devşirmeler buraya gelince yan gelip yatıyorlar.Bunlara kimse birşey demiyor mu?Bakıyorlar ki lüks hayat burada.O zaman yan gel ,yan yat taktiği uyguluyorlar.Bunlar bizim vergilerimizden devşirme yapılıyor.Bir Allah'ın kulu çıkıpta ne oluyur?Demeyecek mi?Çoğu para için geldiği belli.Getirenler göl tutarsa mutlu olacaklar.Ama göl bir türlü maya tutmuyor.Paralar boşa gidiyor.Bari o paraları kendi insanımıza verin de hiç olsun üzülmeyelim.Çalıştılar da yapamadılar deriz.Sağ olun sevgili yazar.Aldatmaya ve aldatılmaya son diyelim.Sevgiler.

  • 11 yıl önce

    Ahmet Bey futbola harcanan paranın dörte biri diğer spor dallarına gitse eminim ki başarı elde edilirdi.Bir çok sporcu kendi imkanlarıyla ucundan tutunmaya çalıştı,rakipleriyse daha dört/beş yaşlarında ailelerinden alınıp olimpiyatlara hazırlanmış.Futbolda baş köşeler kapılıyor ama geri kalan hiç bir spor aktivetisinden kimsenin haberi olmuyor.Bu sadece sporcuların yenilgisi değil yani...

    Ha bide Naim'i Türkiye yetiştirmedi hazıra kondu...

    Ben katılan tüm sporcularımızı kutluyorum...

  • 11 yıl önce

    Çok yerinde tesbitlerdi. Duygularınıza aynen katılıyorum Ahmet Bey. Akıcı duru bir üslupla çok güzel ifade etmişsiniz.Kutluyorum. Selam saygılar.