Otobüs Uyumaları

Siz de benim gibi gece otobüs yolculuklarını sever misiniz? Seveniniz de vardır sevmeyeniniz de... Dört dörtlük uyuduğumu söyleyemem otobüste, yarı uykulu yarı uyanık kimi tepedeki lambayı yakıp bir kitap ya da gazete okurum...

Bazen tekli koltukta kimi zamanda iki kişilik koltuklarda seyahat ederim. Bir bakarsınız arkanızdaki veya önünüzdeki koltukta bir adam vapur düdüğü gibi horlamakta... Zaten o durumda ne sizin, ne de başkasının uyumasına imkan yoktur. Bir sağa bir sola dönersiniz,  gecenin içine edilir... Hele bir de ufak bebek varsa, bir de ağlamaya başladıysa, sustur susturabilir isen...

Çoğu kere otobüste sessizlik hakimdir. Ayağınızı ön tarafa uzatsanız bir dert, uzatmasanız başka dert... Koltuğu yatırırsınız veya önünüzdeki kişi yatırır, o da ayrı bir problem... Biraz pipirikli iseniz ve ön de şoförün çaprazında oturuyorsanız sürekli gözünüz yolda, şoförde olacaktır böyle durumlarda...

Tam dalarsınız, rüya moduna girmişsinizdir, güzel de bir kız rüyada salına salına önünüzden geçerken sizi çağırıyordur bir yerlere ''Hadi geeeel peşimden.'' diye... Muavin denen zibidinin ''Molaaaa yarım saat buradayız.'' sesi sizi acı bir şekilde uykunuzdan kaldırır. Tabi kız da başka rüyalarda buluşmak üzere, sizi terk eder gider...

Çiftli koltuklarda bazen yanınızdaki arkadaşın başı sizin omzunuza düşüverir. Uyandırsan bir dert, uyandırmasan başka bir dert. Bütün yolculuk boyunca adamın uyanmayacağını düşünseniz ya, ne kadar zor bir durumdur bu...

Acemi şoförlerin sert frenlerinde de uykunuzun içine edilir... Şoföre sövüp sayacaksanız bile içinizden yüzüne karşı bu vazifeyi yapabilirsiniz... Kulaklık ile klasik müzik dinlerken de bayağı bir rahata erebilirsiniz... Gece yarısı hararet ile gazete okuyan birisi varsa yanınızda uyku yine uzun bir seyahate çıkar da dönmeyebilir size...

Eğer ki yakınınızda çorabını çıkartan ve çorabı da kokan birisi varsa yandığınızın resmidir. Muavin arkadaşa durumu iletip, ayakkabılarını giymesini söyletebilirsiniz... Yok giymedi, siz de çıkartın çoraplarınızı onun burnuna dayayın. Yok canım şaka şaka, sakın öyle bir şey yapmayın, o terbiyesiz diye siz de onun gibi yapıp, milletin gözünden düşmeyin... Ne diyelim iyi uyumalar ve kazasız belasız yolculuklar...

03 Şubat 2020 2-3 dakika 1371 denemesi var.
Yorumlar