Oynatmaya Az Kaldı

OECD (Birleşmiş Milletlere bağlı Dünya Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Teşkilatı)nin son Hayat Nasıl?(How's life) raporuna göre kırk ülke içinde yaşamlarından en memnuniyetsiz insanların yaşadığı 32. ülke Türkiye.

Mutluluk ve refah derecelerini ortaya koyan raporda OECD 11 kriter üzerinden hareketle; gelir, barınma, sağlık ve iş-ev dengesi gibi insanların yaşam kalitelerini ortaya koyacak sorular sordu.

Rapor, insanlar için iyi yaşamın ne anlama geldiğini ortaya koyuyor. Araştırmaya göre, insanlar için en önemli mutluluk kriteri gelir olarak tespit edildi. Bunu sağlık, temiz çevre ve güvenli yaşam çevresi izliyor. Ancak rapora göre, yüksek gelir her zaman iyi yaşam demek değil. Zengin ülkelerde yaşayanlar her zaman ?en mutlu liste'nin başında yer almıyor, zira sosyal iletişim eksikliği veya güven sorunu baş gösteriyor.

Ayrıca, araştırma raporunda en çok çalışan ülke de Türkiye olarak tespit edildi.

İnsanların siyasete katılımlarının en az olduğu ülke de.

Kırk ülke içinde yeşil alan yokluğundan en çok şikayet eden ülke de.

İşe giderken yolda en fazla zaman harcayan üçüncü ülke de.

Çalışma ortamından en az memnun olan ülke de.

Bu araştırmanın sonuçlarına tarafsız gözle baktığımızda, pekçok sorunla boğuşan ülkemiz insanlarının genel psikolojik durumunun iyi olmadığını görüyoruz.

Çoğumuz ya depresyondayız ya da depresyona girmek üzereyiz.

Mutsuzuz.

Gelir dağılımı sorun, çalışma hayatı sorun, trafik sorun, çevre sorun, vergi yükü, kadına çocuğa şiddet sorun.

Kısaca, oynatmaya az kaldı.

Siyasiler dikkat!!

Topun ağzındasınız. Bırakın didişmeyi, gerekenleri acilen yapmazsanız.

Taksim Meydanında Türkiye Baharı yeşillenebilir.

15 Ekim 2011 1-2 dakika 138 denemesi var.
Yorumlar