Özgürlük

Nihayet özgür kalmıştım,ne akşam yemeği hazırlamak panikleri ne de demlediğim çayın beğenilip beğenilmeme endişesi,dilediğim saatte uyuyor ve kalkıyorum,ses yapmaktan gürültü çıkarmaktan çekinmiyorum , kombiyi açmıyorum evin soğukluğu beni etkilemiyor , T.V yi de açıyorum açmıyorum keyif işte, çay demlemiyorum açlık ve tokluk derdim yok,ikide bir telefon açmıyorum ,merak ettiğim edeceğim kimse de yok,olur olmaz sık boğaz olan biri de değilim ,azar mazar da işitmiyorum artık ,yani kısacası oh be rahatlık varmış , kızım öğretmen olup uzaklara gidince ev genişledi ..genişledi..gerçekten genişledi..neydi o ya işten dönme saatine evi hazır etmek, çay demle, yemek hazır et, masa sunumu köşe bucak ev düzeni, oh artık rahatım gerilim yok ..walla hayalimdeki derin sessizliğe kavuştum,ıssız adam mı demeliyim kendime bilmiyorum ama şöyle, işim iş denir ya tam öyle bir mod dayım şimdi ..yok bee demeyin tam böyleyim işte,erkenden yatıyor erkenden kalkıyor keyifli bir evden çıkış ile güne başlıyorum,kafamın içi rahat, dışarıda kar yağıyor , bak kafam öyle rahat ki ,okulların bu gün tatil edildiğini okula gelince fark ediyorum(bakmayın özgür mözgür oldum dememe nasıl bir merak endişe üzüntü içindeyim oysa , bu yüzden aklım çıktı) , uzaklarda bir yerde kızımı tutan şehirde belki kar yağmıyordur ama alışma süreci sancıları da kolay geçmiyordur,onca alışkanlıkların yerini imkansızlıklar ve yokluklar aldı şimdi , İstanbul’a ilk geldiği üniversite okul yılları böyle bir yalnızlıktı , oralarda şimdi bir başına oluşu yurt günlerine dönmüş gibi hissettirir , doğruya doğru ancak bu şartlara hazır etmeliydi kendini ve asla bozgun yaşamamalı ,hemen mağlup görmemeli kendini pes ettirmemeli bakalım göreceğiz , bilirim boğazına düğümlenen ağlama duygularını o senin tertemiz aile bağlarının güzelliği ve temiz ahlakının masumluğudur ,bu durum sende zayıflık yapmasın kızım , sen ki..diye başlayan o kadar savaşçı özelliğini anlatmak isterdim ki, neyse diyelim de şu mercimek çorbasını bana tarif etmiştin ya..’ şunu bir daha hatırlatsana bana demek istiyorum , gitmeden önce son yaptığın alışverişten çıkan mercimek torbasını gördüm bu sabah , bu akşam çorba yapabilirim pekala ,hatta bu akşam hemen yapmalıyım evet sadece sıcak bir çorba için mutfağa girmeliyim,ha unutmadan yazayım yerinde olsam üç dört bardaklık küçük bir termos alırım sabah okula giderken, çayını öğretmen evinde doldurt yani kısacası hayatla dansını yapmak senin için zor değil ki, istanbul tecrübesi yanında sosyal hayatının ve iş dünyasının pratikleri seni har zaman bir sıfır önde götürmelik, kar devam ediyor hava serin belki yarın da okul tatil, senin boş günün varsa benim de kar tatilim waarr diye haykırıyorum duyuyor musun , ah işte böyle kendi kendimle konuşuyorum karşımda sen varmış gibi, sıraladığım dilek temennileri senin için yaptığım dualar olarak gör kızım, Rabb'im korusun seni.



11.02.2024/çengelköy

11 Şubat 2024 3-4 dakika 164 denemesi var.
Yorumlar