Patlayan Şarkı

''Şarkın patladı artık ünlüsün.'' Bir şarkıcıya ithafen - GÜNLÜK GAZETE HABERİ










Biliyorduk biliyorduk da özlenen şarkı ile beklenen şarkıyı, şimdilerde de patlayan şarkı çıktı. Başımıza taş mı yağacak ne? Şarkı patlaması da aslında çok önemli bir olay. Her zaman da rastlanılan bir şey değil biliyorsunuz ki... Hani gökte çok yıldızlı geceler de yıldız meteor yağmuru gibi yaşanılan bir olay ...







Şarkılar bir patlamaya görsün. En ağır terör saldırısı kadar zarar da verebilir kimi zaman. Konser de patlar bazen, bazen ev de müzik dinlerken patlar, al başına belayı, komşular ile papaz ol. Bazen stadyumda maç seyrederken patlar, şarkı bu ne zaman patlayacağı, ortaya çıkacağı belli olmaz. Her ne kadar şarkıyı patlatan, söz yazarları ve besteciler ise de seslendiren sanatçılarda patlamasına katkı yapmaktadırlar en azami derecede. Sakın ola şarkı patlarken ''Aman ha aman az gürültülü olsun bu şarkının patlaması sizden rica ediyorum.'' diye bir cümle kurmayın, parçanın şarkıcısı da, söz yazarı da, bestecisi de alınabilirler, siz de üzülür ve kahır edersiniz, bunalıma bile girersiniz. Sonra uğraş dur psikologlar ile ...







Tarihte ilk patlayan şarkıya gelecek olursak, çeşitli tarihi kaynaklardan edindiğimiz bilgiler doğrultusunda Milattan Önce İkinci Yüzyılda MÖ 2.YY. Roma İmparatorluğunda gerçekleşmiş olduğunu öğreniyoruz bu olayın. Şöyle gerçekleşmiş bu olayda. Roma'da mütevazı bir ev de oturan Septimus Severus Maksimus Pirscus'un sevgili karısı Honorianus, Elizabethus Clodius Misriunus (Of ki of bu Romalıların isimleri ile de destan yazılır vallahi) Mutfakta, sözlerini irticalen kocasına söylediği bir şarkı olan actibus princitus vergilusus, kapı önünden geçen Romalılar tarafından duyulmuş ve daha sonra da kısa süre de, önce Doğu Roma'ya sonra da Batı Roma'ya yayılmış ve de şarkı patlamış gitmiştir...







Müzik adamları şarkı patlamalarının ve şarkı patlatmalarının her zaman için müzik piyasasına çok olumlu etkiler yaptığını da antiparantez belirtmektedirler. Şarkı Patlatmaları Genel Müdürlüğü de konu ile ilgili yaptığı açıklamada ''Bizden habersiz patlatılan şarkıların sanat dünyasına çok da fayda sağlamayacağı ve aranjörler ile söz yazarlarını her halükarda zor duruma sokacağını söylemişlerdir.'' Siz de Şarkı Patlatmaları Genel Müdürlüğüne haber verin canım patlatırken şarkıları, ağzınız mı aşınır, bir şey kaybetmezsiniz.







Şarkıları patlatmak üzere söz yazan ve beste yapan sanatçılarda nelere dikkat etmeleri gerektiği konusunda şunları söylemişlerdir. Söz Yazarı Ülfet İyiyazar namı diğer Ülfiye Sultan ''Bizler aslında patlasın diye şarkı sözü yazmıyoruz ama bir bakıyoruz ki şarkılarımız patır patır patlıyor. Yeter ki kimselere zarar vermesin patlayan şarkılarımız diyeyim yani.'' Başka bir sanatçı dostumuz bestekar Nevzat Reminör de açıklamasında ''Bizler bestelerimizi halktan aldığımız güç ile kuvvetler ayrılığı prensiplerine göre ortaya çıkartıyor isek de çoğu zaman biz değil şarkıcılar yani söyleyenler patlatıyor şarkıları, kuvvetler ayrılığı şart şarkıları patlatırken, müzikçi ayrı, besteci ayrı, söz yazarı ayrı kuvvet, patlayan şarkıdan zarar gelmez yeter ki atlayan, hoplayan, atlatan, zıplatan şarkı olmasın.''







PŞTPGM yani Patlayan Şarkıları Tekrardan Patlatma Genel Müdürlüğünden Genel Müdür Yardımcısı İhsan Patır Patır Patlatır'da yaptığı açıklamada ''Şarkıları Patlatma Genel Müdürlüğü ile her zaman iletişim içindeyiz ve bilgi belge paylaşımı yapmaktayız. Bundan böyle şarkıların çok gürültülü patlatılmasına genel müdürlük olarak izin vermeyeceğiz, gürültü çok olmakta ve de bu gürültü sonucunda insanlarımızın kulak zarları etkilenmekte ve kulak burun boğaz uzmanına gitmektedirler. Netice itibari ile de genel müdürlüğümüzden bu işe çare bulmadınız diye tazminat talep etmektedirler. Doktorlara yani KBB uzmanlarına verdikleri paraları geri istemektedirler.'' İşte böyleyken böyle...







En çok zarar gördüğümüz durumlarda şarkıların toplu patlatılması ve parlatılması olayıdır ki böyle durumlarda toplu eyleme girmekte ve toplatılan patlayıcı şarkılar ve şarkıcılar da haliyle olaylardan azami derecede etkilenmektedirler. Şarkıları patlayan ve patlatılan sanatçıların çoğu zaman ağızları da kulaklarına vardıkları için haliyle ağızları genişlemekte ve estetik ameliyat olmak zorunda kaldıklarından, kimisi bu işe tövbe edeceğini ve şarkı yaptığı zaman da ''Aman ha şarkım kesinlikle patlatılmasın.'' diyerek plak şirketinin sözleşmesine maddeler koyacaklarını beyan etmişlerdir... Siz siz olun yine de şarkı dinlemekten vazgeçmeyin. İster patlamış olsun, ister patlamamış. Hepinize en derin sevgi ve saygılar...

14 Kasım 2016 4-5 dakika 1376 denemesi var.
Yorumlar (2)
  • 7 yıl önce

    Doğru söze ne denir ki 😂

    güzel bir tespitti Ahmet bey

    içtenlikle kutlarızud83eudd20

  • 7 yıl önce

    Teşekkür ederim Abla...😆