Pireyi Deve Yapanlar

Pire bu, nasıl deve olur demeyin. Öyle bir oluyor ki hem de incir çekirdeği bile buna şaşıyor da dolmuyor. Ben doluyorum, ben yazıyorum, incir çekirdeğine ne ki? Ha bir de şu var Yunanistan'ın Pire Limanına gidecekseniz de bu da gözünüzde büyüyor ise orasını bilemem...

Parmağınıza iğne mi battı ya da ekmek keserken bıçağı elinize mi kaçırdınız, ne yapalım sadece elinize kaçırdınız, aklınızı kaçırmadınız ya, olur bazen böyle vak'alar, vak'aları da vak'anüvisler yazar, yani yazardı eskiden şimdi vak'anüvis mi kaldı? İlber Ortaylı gibi sağlam tarihçilerimiz var...

Bazı tipler vardır ''Dünya yansa bir tutam otu yanmaz.'' derler, herkesin de başaramadığı bir davranış kalıbının betimlemesidir bu... Bu adamların gözünde pire piredir, deve de devedir...

Hiç bir şeyin fanatiği olmamak lazım. Ne siyasi partilerin, ne futbol takımlarının, ne sanatçıların, ne de başka başka kurum ve kuruluşların... Ne yapalım takımınız yenildiyse, iki takım maç yapıyorsa biri yenecek biri yenilecek illaki... Maçtan çıkıp da içmeye dağıtmaya gitmenin ne alemi var? Oy verdiğiniz parti iktidardan düştü faraza, ne yapalım, seçmenin tercihlerine saygı göstereceğiz. Siz bunlar için o küççücük pireleri deve yapmaya kalkar da eşiniz ve dostunuz ile kavga gürültüye tutuşursanız, çok şey kaybedersiniz, her şeyden önce, dostluğu, arkadaşlığı, muhabbeti kaybedersiniz...

Develer de iki çeşit, çok çeşit de aslında benim bildiğim, tek hörgüçlü olanı bir de iki hörgüçlü olanı var. Tutup pireyi deve yaparken iki hörgüçlü yapmayın bari... O zaman iki katına çıkmış demektir sorunlarınız, benden söylemesi...

Canım çok da pirelenmeyin siz de her şeye biraz da hoş görülü ve itidalli olmak gerekir hele de bu devirde... Yoksa her olayda pireleri deve yapmaya kalkarsanız dünyada yaşanılır bir yer olmaktan illaki çıkacaktır eninde sonunda...

02 Mayıs 2019 1-2 dakika 1372 denemesi var.
Yorumlar