Ramazan Günlüğüm

Ramazan Günlüğüm

…bugün de aynı dalgınlık aynı hayret verici durum , ikindi namazı öncesi evde zeytin kalmamış hemen markete gittim , oldum olası market raflarının tüketime kışkırtıcı dizilmiş ürünler baş ağrısı yapıyor bende , özellikle fırsatçılık kol geziyor iki gün önce üç liraya aldığım domatesi bugün yedi lira etiketle görüyorum , neyse bir bir geçiyorum , gözüm öyle bir etikete takıldı ki , kırmızı biber de almayı düşünüyordum salataya doğramak için canım çekmişti , fiyata baktım 19.00 lira , yuh ya yuh ! , ne zalim odaklar var geçmişte patates soğan stokları ile fiyatları zirveye taşıyan ya da azar azar satışı yapılan durumlara getiren fırsatçılar , maksat toplumsal tepki ortamı yaşatmak halka , bu rantçı sermaye baronları alçaklığın karaktersizliğin ve hainliğin ta kendisini yapıyorlar , halkı vatandaşı pahalılıkla ezerek öfke kin nefret yaşatmak , asıl suçlular görmezlikten gelinip devletine karşı güvensizlik duygusunu aşılamak , ah onca söylenecek söz var neyse şu zeytin reyonuna gideyim bari ve bir an evvel de buradan çıkayım , sinirlendim yine söylenip duruyorum kendi kendimle, çalışanlar beni tanımaya çalışıyorlar tuhaf bakışlarla , şu zeytin kaça 38 lira , ya şu 35 lira peki şu 33 lira , ya hu 30 liraya yok mu ? var dayı ne kadar vereyim , üç ton ver , tezgahtar suratını astı diklenmeye hazır ben de, şakaydı ciddi değil 10 liralık kadar alayım kardeşim dedim ,adam isteksizce on liralık tarttı ,bu arada açıkta gayet gösterişli parlak etli yağlanmış iri zeytin yığınından bir tane aldım evet güzelmiş ama onun fiyatı 45 lira, yanındakinden de bir tane aldım bunun fiyatı 38 miş ,marketin parlak ambalajlı gibi görünen al benisi zengin görünümü bende hala çok itici geliyordu , yine farkında değilim ne oruçlu olduğumun ne de aylardan Ramazan ayı olduğunun , ta ki eve geldim biraz uzanayım dedim ve sabahtan beri neler yaptığımı sırayla düşünmeye başladım , eyvahhh ki eyvah , orada o aldatıcı gösterişli markette orada iki tane zeytin yemiştim evet , yerimden hemen fırladım lavaboya koştum ağzımı defalarca gargara yaptım , ah yine unutarak yemiştim , bu kez bendeki bu unutkanlık dalgınlık durumumu sorgulamaktan uyuya kalmışım , iyi ki uyumuşum kendime geldiğimi gördüm saat 17.45 ..



14.04.2021

15 Nisan 2021 2-3 dakika 164 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar (2)
  • 3 yıl önce

    Çocukluğumuzda ilk ramazanlar ilk oruçlar... Sabahları bin bir güçlükle uyandırırlardı beni okula giderken. Oysa sahur zamanı çay kaşığının sesine hemen uyanır koşardım sofraya, beni neden uyandırmadınız bende oruç tutmak istiyorum diye :) Sonra sahur yapardım ama öğlene de iftar yaptırırlardı büyükler :) Bir de iftariyelik çikolata lokum vb ah ah ne tatlı gelirdi sanki her gün bayram gibi :) Sizin yağlı zeytinler gibi unutup yediğimizi fark ettiğimiz anlar olurdu o gibi durumlarda da "Allah kuluna şefkat gösterir unutturur ağzını tatlandırırmış ve de pişmanlığını bildiği içinde orucu bozulmazmış " derlerdi ah ne güzel şey bu ramazan derdim :) Raflar fiyatlar zamlar tadımızı kaçırsa da huzurumuz olsun her daim, selam ve sevgilerimle,