Ramazandan Sonrada Tut Beni

Mübarek Ramazan Ayı aheste aheste geçiyor. Neredeyse yarıladık o güzelim Ramazanı... Seneye görür müyüz göremez miyiz orasını Allah bilir... Ne güzel manevi bir atmosferdir Ramazan. Ruhumuza da midemize de evimize de sekine salar...

İnsanı da ruhunu da en alasından terbiye eder. İslam Dini de zaten nefis terbiyesi değil midir? Hani Barış Manço'nun şarkısında da var ya ''Nefsine hakim olursan kurulursun tahtına.'' diye devam eder gider... Bir bakmışsınız namaz kılmayan insanlar namaza başlamışlar. Oruç tutmayanlar oruca başlamış. Sadaka verir olmuşlar bazı tanıdıklarımız... Cumaları kaçırmaz olmuşlar... ''Ey Oruç Tut Beni.'' Tut bizi, nefsimize hakim insanlar yap. Ben de ek yapıyorum o veciz cümleye ''Ey Oruç Ey Ramazan, Ey Nefsim Ramazandan sonra da tut bizi.'' O bilince ulaşalım... Ramazanda nasıl ihlaslı olmak için çaba harcadıysak, Mübarek Ramazandan sonrada devam edelim...

Küfürden uzaklaşmak, kul hakkı yememek, insanlara eziyet etmek, yanında çalıştırdıklarına insan gibi davranmak, bunlar gerçekten güzel davranış kalıpları... Ne güzel takva sahibi olmaya çalışmak, bu uğurda ömrünü feda etmek...

Günah ile çirkinlikler ile insanlara eziyet etmek ile bir yere varılamayacağını anlamalı artık insanoğlu... Kötülükten kimseye fayda yok. Dünyayı iyiler ve iyilikler kurtaracak... Alıştıysanız Ramazanda namaza, devam edin bakın, bir şey kaybetmezsiniz... Arada kaza oruçları tutun. Sadaka vermeye çalışın gücünüz nispetinde...

Kıyamet yaklaşıyor Rabbım da ''Azık hazırlayın.'' diyor ahirete... İşte azık diye tabir edilen varlıklarda iyiliklerimiz, kıldığımız namazlarımız, tuttuğumuz oruçlarımız... Yoksa herhalde, azık olarak peynir ekmek, baklava börek götüremeyeceğiz oralara... Ramazanınız mübarek, sofralarınız bereketli, yuvalarınız huzur dolu olsun...

15 Mayıs 2019 1-2 dakika 1371 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar