Red Kit Bile Bıraktı Bu Sigarayı Siz mi Bırakamayacaksınız

Çizgi roman kahramanı Red Kit'i çoğunuz biliyor, tanıyorsunuz. Birçoklarımızın hayal dünyasına onun büyük katkıları olmuştur. Atı var Düldül bir de köpeği var, Rintintin, her ikisi de zaman zaman konuşurlar. Öyle uygun görmüş demek ki Morris ile Goscinny, yazar ve çizerleri olan biraderlerimiz. Bir de ağzına Marlboro sigarası tutuşturmuşlardı ki en kötüsü de oydu zaten. Burada aslında sigaranın Marlboro, Kent ya da Palmall olmasının bir önemi yoktu tabi ki... Red Kit birader çizgi roman kahramanı olduğu için hiç bir zaman, sigaraya bağlı hastalıklara da yakalanmamıştır, onun sigarası kitaplarının arasında idi, onu okuyanların hiç biri de duman altı olmazdı... Fakat kendisine göz gezdiren, serüvenlerini okuyan insanların bilinçaltına sigara ile ilgili bir dolu sinyaller göndermiştir haliyle ağzında sigaralı olarak çizildiği zamanlarda...









Oysa Red Kit'e bakıp da, ona bir şey olmadı ya, bana da bir şey olmaz paket paket sigara içsem bile derseniz, bu seferde baltayı taşa vurursunuz. Hepinizin bildiği gibi kapalı yerlerde sigara içme yasağı da var artık uzun bir zamandır. Red Kit de çoğu kere açık hava da içerdi zaten sigaralarını. Eğer ki yaşam kalitenizi artırmak istiyorsanız, bu sigarayı elinizden, ağzınızdan bırakın atın, hayatınızdan çıkartın. Boş yere sigara şirketlerinin kârlarını arttırmasına katkılar yapmayın.









Muhtemelen Morris ile Goscinny yani Red Kit'in yazar ve çizeri olan zatı muhteremler de sigara içtikleri için Red Kiti dünyaya getirdikleri tarihte, Red Kit biraderin de eline sigarayı tutuşturmuşlar. Hayır, bazen atı Düldül'ün eline bile verip zorla sigara içirirlerdi. Ya, bari bunu yapmasaydınız. Atların sigara içtiği nerede görülmüş oysa? Allahtan bizim yerli atlar okuma yazmayı hiç bilmiyorlardı da fazla etkilenmediler Düldül kardeşlerinden...









Morris Red Kit'e, biraz dış baskı, biraz da rica ve minnet ile defalarca sigaranın zararlarını anlatarak 1983 yılında sigarayı bıraktırdı eninde sonunda. Yani, düşünün arkadaşlar Red Kit, bir diğer adıyla Lucky Luke sigarayı bırakalı otuz seneden fazla olmuş. Yoksa durun siz hâlâ içiyor musunuz? Bir çizgi roman kahramanı kadar bile iradeniz yok mu yahu? Vallahi inanmam bu kadar iradesiz olduğunuza, siz de isteseniz bu mereti bırakırsınız...









Red Kit'in, ağzından sigaranın alınması ile bilgileri de burada paylaşalım. ''Dünya Sağlık Örgütü'nün kampanya yüzü olduğunda hazırlanan posterde "Red Kit bile dayanamadı" yazıyordu. Küresel bir baskının sonucunda yaratıcısı Morris (Maurice De Bevere), sigarayı silivermişti. Oysa aynı Morris önceleri "Sigara onun karakterinin bir parçası; tıpkı Popeye* ya da Maigret gibi" diyerek sigarayı savunuyordu. Gerçekten de en olmadık anlarda ağzından sigara eksik olmuyordu; düello sırasında, Düldül dörtnala giderken, yumruk yumruğa dövüşürken... Hatta "kötü adam" oturduğu masaya yaklaşırken sigarasını büyük bir umursamazlık içinde sarmayı sürdürüyordu. Morris haklıydı, sigara onun karakterinin bir parçasıydı. Ama Dünya Sağlık Örgütünün bir silgi darbesiyle sigara uçup gitti. Bu kadar basitti. Küresel "sağlık" hareketinin baskısı inanılmazdı. Red Kit de bu baskıdan ve hegemonyadan azade değildi.''









Bilirsiniz Red Kit maceranın sonunda atı Düldül ile giderken, güneşe doğru rahvan rahvan ''Ben Yalnız bir kovboyum'' diye Nevada dolaylarından bir türkü tutturur. Yani düşünün bir kere, adam yalnız ve otuz yıldan fazladır da sigara içmiyor. Siz de yalnızsanız bile teselliyi sigara da aramayın kesinlikle, onun gibi ağzınıza bir uzun çöp alın ya da sakız çiğneyin, ne bileyim ben ay çekirdeği ya da kabak çekirdeği çitleyiverin, bir şeyler yapın işte yeter ki sigara içmeyin. Hepinize en derin sevgi ve saygılar yine...



NOT: 9 ŞUBAT DÜNYA SİGARAYI BIRAKMA GÜNÜ HA GAYRET SİZ DE BAŞARIRSINIZ İSTESENİZ

26 Ocak 2016 3-4 dakika 1375 denemesi var.
Yorumlar (1)
  • 8 yıl önce

    Uzun yıllar içip bırakan biri olarak kesinlikle öneriyorum çok şey değişecek sağlığınızda hem kolay inanın yeter ki karar verin tık diye sönüyor 🙂