Retro Rüzgarı

Son zamanlarda bazı insanlar, Dünyada olan bitenden, modernizmden hatta post modernizimden öylesine sıkıldılar, öylesine üzüldüler, öylesine bıktılar ki, kendilerine değişik, masum, ruhlarını iyileştirici, kaçış yolları aramaya başladılar.

Bu kaçış yollarının en önemlilerinden, giderek ağırlığını arttırarak yükselenlerinden bir tanesi de, retro rüzgarı gibi görünüyor.

Latince bir sözcük olan retronun kelime anlamı geriye doğru demek, tarz olarak anlamı da geçmişe doğru, geçmiş zamana dönmek. Bir bakıma yaşanmamış, daha güzel ve etkileyici olduğu düşünülen geçmişe dönmek. Geçmişe özlem, nostaljik bir bakış açısı yani.

Retro akımı giyimde, her türlü eşyada, otomobillerde, müzikte giderek daha popüler bir yer alıyor.

Bir açıdan retro tarzı, eskiciliğe, antikacılığa, ikinci elciliğe değişik bir bakış açısı da getirmiş oluyor.

Retro tarzı objeler, eski olabildiği gibi, eski tarzda üretilen yeni ürünleri de kapsıyor.

Retro giyim, retro dekorasyon ürünleri, retro resimler, retro kumaşlar,retro mobilyalar,retro videolar, retro afişler.

Meşhur bir seramik firmamız retro tarzı çok hoş bir klozet takımı bile üretmiş.

Bu tarz günümüzde genellikle 50 li yıllardan başlayıp, 70 li, 80 li yıllara kadar uzanan, eskimeyen klasik bir bakışı kapsıyor.

Özellikle gençler, bir zamanlar demode diye dışlanan, sadece antika meraklısı bir gurup insanın ilgisini çeken, objelere ciddi anlamda ilgi duyuyorlar.

Amerika da 50 li, altmışlı dönemlere ait evler zenginler tarafından satın alınarak yenileniyor. Bu dönemlere ait orjinal bir sandalyeye binlerce dolar ödeniyor.

Benim gibi, yaşamlarının her döneminde, eski objelere ve yaşantılara ilgi duymuş, bir insanı bile şaşırtacak kadar, hızlı gelişiyor bu tarz.

Bakalım sonunda ne olur, eski modanın da, modası geçer mi??

Ne dersiniz?

20 Mart 2011 1-2 dakika 138 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar (2)
  • 13 yıl önce

    Kızımda bu rüzgara kapılanlardan🙂

    Eskiciden çıkmıyor nerdeyse,

    Benim fotoğraflarımda gördüğü beğendiği herşeyi soruyor ve kızıyor neden verdin bu çantanı,gözlüğünü gibi..

    Plakçılara uğramasa olmuyor bu nedenle epeyce bi koleksiyonu oldu, eski arabalara meraklı eski şarkılar dinliyor...

    Bu güzell👍

    Teşekkürler paylaşım için..

  • 13 yıl önce

    şu an gündeme oturan bir konu.eskiye özenmek..

    aynen hatice hanımın kızı gibi,benim kızımda resimlere bakıp her gördüğünü soruyor.bunları ne yaptın diye..

    bAzı şeylerin hatırası var diye saklamıştım,hepsine el koydu.zaten her şeyimi onunla paylaşır oldum..ve bundan büyük zevk almaktayım..

    zevkli bir yazı okudum sayenizde..başarılar..😙