Sabır Taşı

Her insanın bedeninde taşıyabileceği sabır taşı vardır sırtında, omuzunda... Sabır taşı ne kadar ağır olursa o büyüklükte gücü olur sırtımızdaki taşta... İnsanın tükenişlerinde kullanır en zor anında Allah'ın lütuf ettiği sabır taşını...

Sabır koldaki gücü kuvvetidir. Ayaklarındaki derman kalmadığında, daracık odamızda şeytanın olta attığı vakitte zırhımızı giyinir gelen oklara kalkan ederiz. Yere düşmemizi engeller dönen başımızda dimdik durmamızı sağlar. Demir parmakların arkasına atıldığımızda kendimizin çaresiz kaldığımız tahrik okların yanımızdan başımızdan teğet geçtiği oluşumlarda koruruz ruh dünyamızı sarılır ellerimiz parmaklıklara sımsıkı düşmeden iblise inatla...

Sabır başarının anahtarı olmuştur, başarıdan başarıya giden kapılar açar, kazandırır her iki âlemde...Büyük insanlar sabırlıdır; karşılaştığı olayda, sarsılışta... Sabırla geçen her süre sabrın karşısında duran bitirir karşı koyanı. İmanın özüdür menzile varmak çileli sabırla olur yürünen adımda... Her iki âlemde fazlasıyla kazanmak...

Mücadele barındırır bünyesinde sanat eserleri doğar her elin değdiği yontulmaz taşta... Sert ağaçta... Sabırlar zamanlara yılları iyi bilir her takvim sonunda... Takvim yaprağından kopardığımız her yaprak sabrı üzerine harç koyar, kuvvetlendirir geçmişi ve geleceği...Kenarında, kıyısında dolaştığımız hayatın merkezine götürür ve arındırır yeni doğan çocuk gibi, hayata bakışımızı kolaylaştırır, anlamların içinde boğulmaya yüz tuttuğumuzda...

Bükülmeyen çelik demirle gördüğü sıcaktan değil üzerine sabırla vurulan çekiç darbeleriyle şekillenir bir demirin üstünde... Benlikte kayboluşu izleyen Anne sabırla biriktirdiği mücadelenin günler sonrası boynuna sarılır yakınında olan bir o kadar uzaktaki evladına... İmtihanların en zoru zor sorularda cevaplar bulunmaya çalışılır hayat sınavımızda her sabır bir başka açılmaz kapıya yönlendirir elimizdeki kılavuzla...

Sabırla örülen her örümcek ağı gözümüze takıldığında başka okutur; cana can vereni, sabırla gidilen her yolda bizi ona götürür taşıdıklarımızla, kazandıklarımızla... Sabır büyüktür, içinde olabildiğimiz kadar hakkı ve sabrı tavsiye etmemizi buyurur; kitabımızın süresinde...Ayetinde...

Acılarımız, beklediklerimiz sabırla olgunlaşır; kaybedeceğimiz anda kazancımız olur tam çizgi ortasında , gece - gündüzde her geçen fani dünyamızda güçlenen maneviyatla düşmeden taşı, sabır taşını ebede...

07 Ağustos 2018 2-3 dakika 34 denemesi var.
Yorumlar