Sahipsiz Yanınıza Ev Sahibi Olun

Hadi bu gün güneşi kucaklayıp kendinize günaydın deyin, yüreğinizin aynası yüzünüze dokunun ve yüreğinizi yüzünüze resmedin.
Yüreğinizin deltasında kaybolan sahipsiz yanınıza ev sahibi olun.
Aynada ki kendinize gülümseyin, yüreğinizi okşayın ve kendinizi şımartın varlığınızla hayata kattığınız güzellikleri düşünün. Yani kendinizi önemseyin, hayata pozitif bakın.
Siz evrene ne verirseniz, evren size onu geri verir unutmayın!

Her insani dost yerine koymayın! Sırlarınızı herkesle paylaşmayın, insanların güvenilirliğine yüzde yüz inanmayın.
Kendinizden emin değilseniz kimseye umut vermeyin, yüreğinizi teslim edeceğiniz insanları doğru seçin. Tuttuğunuz eli bırakmayın, size inanıp, güvenenleri, yüreğini size teslim edenleri yarı yolda bırakmayın adam olun, adam gibi sevin.
Kimsenin ahını almayın, unutmayın ki, herkes yaşattığını yaşamadan ölmez...
Sizi sevmeyen, değer bilmeyen insanlara haddinden fazla değer biçmeyin.
Çünkü siz onlara değer verdikçe kendini vazgeçilmez sanıp, sizi hırpalayacaklar...
Dünya kimsenin ekseninde dönmüyor.
Siz istediğiniz ve değer verdiğiniz için hayatınızda varlar.
Onlara verdiğiniz sevgi ve değeri aldığınız zaman herkes olurlar, yani gözünüzde ve gönlünüzde hiçleşirler.

Sizi görmezden gelip, bir selâmı esirgeyenleri, sizde görmezden gelin.
Ve onları kendi varlığınızla ödüllendirmeyin!.
Onları kendi silahlarıyla vurun!
Size güven vermeyen insanlarla asla dostluk kurmayın!
Verdiginiz sözün arkasında durun, yapamayacağınız şeyler için söz vermeyin, sözünüz senediniz olsun...
Doğruluğu, dürüstlüğü ilke edinin ve vicdanı anne, vicdanı baba ve vicdanı insan olanlardan olun ve onun sesine kulak verin.
Önyargılı olmayın iyice tanımadan yargılamayın! Adaletli olun adalet teraziniz erkese eşit olsun.. Adil, merhametli ve güzel ahlaklı olmak için çaba gösterin.
Günümüzde o kadar ahlak yoksunu var ki, sizi farklı kılan karakter ve kişiliğiniz olmalı.

Her önünüze gelenle dost olmayın, günümüzde gercekten dost bulmak zor!
Dost bildiklerinizi ihmal etmeyin, iyi ve kötü günde yanında olun.
Gerçek dostlar kendilerine ne zaman ihtiyaç duyulduğunu bilenlerdir...

İnsanların sizin hakkınızda neler düşündüğünü önemsemeyin!.
Hiç kimse sizin ne yaşadığınızı, neler çektiğiniz bilemez.
Hayatınızı yönlendirme hakkını onlara vermeyin.
Kendinizi ertelemeyin, hayatınızı prensiplerinizden taviz vermeden toplum kuralları içerisinde yaşayın.
Hiç kimse için yaşamayın, bu hayat sizin yanlış ve doğruda sizindir öyleyse kime ne!.
İnsanlara verdiğiniz sevgi ve değer karşılıksız kalıyorsa ne den, niçine sarılmayın, onları yolun kenarına bırakın.
Siz yolunuza devam edin, arkanızda dönüp bakmayın...
Sizi gerçekten seven, önemseyen insanlarla, sizi kullanan, çıkarcı ve menfaatci insanları ayrıt edin.
Sabit fikirli ve cahil insanlarla tartışmayın.

Kendinize olan saygınızı ve öz güveninizi yitirmeyin.
Zaaflarınızın kölesi olmayın, insan istedikten sonra başaramayacağı hiç bir şey yoktur.
Eksik ve kusurlarınızı gidermeye çalışın, öğrenmenin yaşı yoktur.
Yaranızı ne dostunuza, ne de düşmanınıza gösterin.
Düşmandan her zaman kollarsınız kendinizi, lakin dost bildikleriniz yaranızı her an kanatabilir!.
Unutmayın ki, insanların saf değiştirmesi an meselesidir.
Kendi değerinizi bilin, sizden başka bir tane daha yok.
Sizi haketmeyenler için yüreğinizi ve gözyaşınızı harcayıp kendinizi tüketmeyin!
Önce kendinize, sonra hayata dört elle sarılın.
Hayatı sevin, kendinizi sevin, spor yapın, müzik dinleyin, kitap okuyun sizi mutlu eden hiç bir şeyden mahrum kalmayın.
Umut edin, yaşamın bir ödül olduğunu unutmayın!
Mutlu olun, mutlu edin.
Yaşayın, yaşatın.
Sevgi ve şefkatin ilaç olduğunu, her derde şifa verdiğini bilin.
Duygularınıza esir olmayın, onları yöneten olun.
Sevmeye kendinizden başlayın
Hem de çok sevin, sevilin.
Yaşamın içinde ki, tüm olumsuzluklara rağmen deli takılın, yeri gelince çocuklaşın.
Zaman zaman aykırı olun!
Yaşayın, gülümseyin, küçük şeylerden mutlu olmayı öğrenin, yüzünüze düşen yüreğinize iyi davranın.
Sevenlerinize ve kendinize en güzel ödül olduğunuzun farkındalığını yaşayın ve onların ödülünü elinden almayın.
Hayatın içindeki yolculuğunuz hep sevgiye ve umuda olsun.
Dudaklarınızın yamacında ki tebessümü yüzünüze giydirmeyi unutmayın!
Yüreğinizin deltasında kaybolan sahipsiz yanınıza ev sahibi olun onu hoş tutun...

07 Ekim 2018 4-5 dakika 27 denemesi var.
Yorumlar (1)
  • 5 yıl önce

    Kısaca görmek istediklerimizi değil görmek istemediklerimizi çıkarmaya başlayalım ki aynadaki yüzümüze yüreğimiz gülerek yansısın huzur ve mutlulukla değil mi

    Güzel paylaşımınızı kutlarımud83eudd20