Salaklık Sizdeyse Ölüm Meleğini Suçlamayın

Trafik Güvenliği, bu gün araç fazlalığının artması nedeniyle çok dikkatli olmamız gereken bir konu haline gelmiştir. Görsel ve yazılı basında her gün görüyorsunuz muhtemelen, basit hatalar yüzünden kaza yapan, yaralanan, sakat kalan, ölen insanları...

Emniyet Kemeri takmak zorunluysa ve takmamak cezayı gerektiriyorsa, takıver bir zahmet bunu kardeşim. Sıkılıyorum, bunalıyorum, daralıyorum da o nedenle takamıyorum gibi bahanelerin ardına saklanmayalım... Adamın arabası, kemer takmayınca ötüyor, ötmesin diye, kemer yerine toka takıyor... Ne akıllar ama... Kaza yapıp da yaralandığınız zaman ya da yakınlarınız öldüğü zamanda Ölüm Meleğini suçlamayın...

Bayram Günleri yolların kalabalık olacağı gün gibi aşikar. Herkes bir an önce sevdiklerine kavuşma derdi ile ha babam de babam, hız sınırlarına uymadan çoğu kere gazı köklüyor... Siz 90 kilometre süratle gidilmesi gereken yolda, hız kurallarına uymadan, Allah ne verdiyse deyip de 180-200 ile gitmeye kalkarsanız, kaza da geliyorum demez, haber vermeden ansızın gelir. Sizden başka kimselerin suçu yok bu işlerde. Bazen gazetelerde görüyorum başlık olarak büyük puntolarla ''Azrail Yollardaydı.'' diye yazıyorlar cahilce. Ölüm Meleğini suçlamak hiç haddinize değil...

Çoğu zaman düğünlerde tabancayla ya da kırma diye tabir edilen tüfeklerle, pompalıyla havaya ateş açıyorsunuz, tabi bazı zamanda insanlara geliyor mermiler, ölenler, yaralananlar oluyor. Ne oluyor havaya ateş açınca? Damat ya da gelin daha bir mutlu mu giriyor sanki gerdeğe... Salaklık sizdeyse bu işleri de kader böyleymiş deyip de geçiştirmezsiniz...

Dikkatsiz şoförün birisi, manevra yaparken, arkasında ki çocuğu görmüyor ya da göremiyor. Çocuğu dikkatsizce sokağa bırakan anne ve de sağına soluna bakmayan şoför arkadaş, bütün kabahat siz de başka kimsede değil...

Tabancanız varsa, suç işlemedikten sonra, ev de silah hem de ruhsatlıysa bir sakıncası yok. Ancak tabi ki çocuklarınızdan bir şekilde uzak tutmalısınız ve de içi boş olmalı mutlaka... Bir de dolu olup kolay bulunacak bir yere koydunuz mu, meraklı çocuklar mutlaka arar, araştırır bulur. Allah göstermesin başınıza bir kaza, olumsuz bir durum geldiğinde ne Ölüm Meleğini ne de kimseleri değil kendinizi suçlayın...

17 Ocak 2022 2-3 dakika 1372 denemesi var.
Beğenenler (3)
Yorumlar (2)
  • 2 yıl önce

    Merhaba Ahmet bey, her cümlesinin altına klasik deyişle ıslak imzamı atacağı özgün bir makale... tam şark kurnazlığı; "Azrail yollarda". Ve ekleme yapayım, adam her melaneti işleyip içeri düşer, "kader mahkumu". Tüm olumsuzluklar gelişmemiş ve gelişimini tamamlayamamış ülkelerin hastalığı. Oysa "önce irade sonra kader gelir" der gerçek ulema. yaınız gerçekleri haykıran hoş bir yazıydı. Kutlarım. Emeğe ve sanata saygı ve selamlarımla esen kalın.