Saman Altından Su Yürütme Teknikleri

Saman bu altından bir dolu su yürütülür. Bunun içinde saman altından su yürütme tekniklerini iyice bilmek gerekir... Ayrıca da Şehabettin Samanaltısuyu adlı Ord. ve Zort profesörün çok önemli sekiz ciltlik kitabını da okumak gerekir...

Kitapta yazılanlardan da alıntılar yaparak konuyu iyice derinleştirelim bakalım... Şahabettin Beyin belirttiğine göre, saman altından su yürütmek için önce bir miktar saman ve tabi epeyce bir miktarda su lazımdır. Çok önemi bir tespit, bu da Şahabettin Beyin konuya ne kadar önem verdiğini gösteriyor...

Samanların altından yürüyecek suların, illaki yürümesi lazım eğer ki koşarlarsa bu da durumu sakıncalı bir hale getirecek ve samanlar bunu sorgulayacaklardır... Ayrıca samanların kuruluğuna da dikkat edilmesi önem ihtiva etmektedir...

Bir başka önemli hususta samanların konumudur. Samanların altından yürüyen suların olması için samanların suyun yürüdüğü yerlerde olması lazımdır. Su yürümekte zorlanıyorsa suya da yürüme egzersizleri yaptırmak ve hareketlendirmek lazımdır... Bir de suları ıslatmaya çalışmamak lazımdır, çünkü sular zaten ıslak oldukları için, ıslatmaya çalışınca haliyle bu duruma bozulmaktadırlar...

Saman altından su yürütürken ''Samanlıktan kaldırmadım samanı da Zühtü.'' adlı türküyü söylemenin de sular saman altından yürürken, sulara bayağı bir moral olduğu ve suların bu türküyü çok sevdiği söylenmektedir... Burada Zühtü ismine de takılmamak gerekir, bu isim Sadettin, Hüsamettin ya da Rükneddin bile olabilmektedir duruma göre...

Bir şekilde olaya dahil olan, her köfteye maydanoz olan İsviçreli Bilim Adamları Saman Altı deyip duruyorsunuz, Saman üstünden nasıl su yürütülür bir de bunu incelemek irdelemek ve hatta parça pinçiklemek lazım diyerek olaya kıyısından köşesinden dahil olmuşlardır...

Ayrıca ''Sakla zamanı gelir zamanı.'' adlı ata sözünde de belirtildiği gibi, bu saklanan samanların, bir rivayete göre zamanı geldiğinde altından suları yürütmek için saklandığı, yeri ve zamanı gelince de kullanılacağı ivedilikle ve önemle, yetkililer, ilgililer ve yetkili merciler tarafından da belirtilmiş olup, konuya noktalı virgül ve hatta nokta şeyttirilmiş, konulmuştur...

13 Ekim 2023 2-3 dakika 1375 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar