Sen Ne İşe Yararsın Ey Birleşmiş Milletler

Dünyada savaşlar ve fakirlik hiç eksik olmuyor... Bizler, yani gelişmekte olan bir çok ülke ise bu duruma kayıtsız kalsak da fazla bir şey elimizden gelmiyor... Bu gün dünya üzerinde Birleşmiş Milletler Topluluğuna üye olmayan ülkeler yok denecek kadar az. Süper Güçlerin beş daimi üyesi içinde, ne yazık ki hiç bir Müslüman Ülke yok, ne kadar hazin ve bir o kadar acıdır...

Kimdir bu beş daimi üye? Başta Sam Amca yani ABD, sonra kankası İngiltere, Fransa, Rusya, Çin... Peki bu ülkelerin Dünya Silah Sanayisinde ki rolleri nedir? Hepsinin belli bir ağırlığı var silah üretiminde... Böyle bir durumda dünyada ki savaşların ve açlığın son bulma olasılığını varın siz düşünün artık...

Birleşmiş Milletler ki ben onlara Birleşmiş İlletler kelimesini daha yakışır buluyorum, hangi savaşı önlemede ya da açlığı yok etmede ön planda olmuş? Srebrenitza'da sekizbine yakın Müslüman şehit edilirken Birleşmiş İlletler neredeymiş acaba? Ruanda'da katliam olurken bu Birleşmiş Milletlerin adamları çelik çomak mı oynuyorlardı? Myanmar da yine Müslümanlar zulme uğrarken neredeydin ey Birleşmiş Milletler? Sen ne işe yararsın, Afrika'da sabi sübyan çocuklar açlıktan kırılırken... Biz onları görünce gözümüze uyku girmiyor da...

Hakeza Bosna'da Kosova'da Müslümanlar katledilirken neden senin sesin çıkmaz ey Birleşmiş Milletler? Birileri boşuna dünya beşten büyüktür demiyor... Yeni bir yapılanma, yeni bir oluşum illaki gerekiyor Birleşmiş Milletlere'de...

Varşova Paktı dağıldı gitti, ama bu Kuzey Atlantik İttifakı Nato hala neden var, onu da kimse anlayabilmiş değil... Acaba bundan sonra oynanacak oyunlar Müslümanlar üzerine mi oynanacak/oynanıyor? Öyle ya dünyanın büyük zenginlikleri, başta petrol olmak üzere Müslüman Ülkelerde bulunuyor...

Dünya Silah Ticareti büyük ölçüde bu beş ülkenin ve yandaşlarının elinde olduğu müddetçe, dünyadan ne fakirlik kalkar ne de savaşlar biter... Birileri bu duruma dur demeli, mazlumlar artık uyanmalı, sömürü düzeni bitmeli... İnsanın insana kulluğunu yok edelim, şairin dediği gibi... Daha aktif olmalı Müslümanlar Birleşmiş Milletlerde... Dünya barışına daha fazla katkı yapmalı... Savaş demek, ölüm, yokluk, yoksulluk demek... Televizyonlarda canı yanan bir çocuk gördüm mü benim kanım donuyor... Çocuklar ölmesin artık, insanlık ölmesin en önemlisi...

Yeni bir anlayışla, yeni bir Birleşmiş Milletlerin, gösteriş için değil, dünya barışına katkı yapmak için, açlığı ortadan kaldırmak için, daha yaşanılabilir bir dünya için, kısacası insanlık için, insan için, varlığına çok ihtiyacımız var. Çevremizde savaştan ölen değil, mutluluktan gülen çocuklar, mutlu kadınlar görmek istiyoruz insanlık olarak... Bundan sonra bir işe yarasın artık Birleşmiş Milletler...

20 Ağustos 2019 2-3 dakika 1372 denemesi var.
Yorumlar