Senden Adam Olmaz

Hâlâ çocuğunu bu şekilde hitap eden anne ve babalar var mı? Varsa onlara çok yazık demek istiyorum, hem çocuklarına hem de kendilerine... Sizce adam olmanın ya da adam sınıfına girmenin ölçüsü, kriteri nedir ya da böyle bir kıstas var mı?







Adam olmasına yardımcı olmak için küçükken hiç çocuğunuza vurdunuz mu? Vurmak derken kaba etlerine hafifçe vurmaktan bahsetmiyorum, hani gazetelerde de görmüşsünüzdür, çocuklarını eşek sudan gelinceye kadar döven, hatta eşek sudan geldikten sonra dövmeye devam eden anne ve babalar bahse konu olanlar...







Bazı çocuklar hakikaten çok saldırgan oluyorlar buluğ çağlarından önce ve daha sonrasında da devam ediyor. Ağaçların tepelerinde geziyorlar, arkadaşları akranları ile çok sık kavga ediyorlar, evlerinin altını üstüne getiriyorlar çoğu zaman. Haliyle anne ve babaları illallah diyor çocuklarından. Yapılacak yegâne hareket böyle durumlarda, çocuğa sert davranıp daha da olumsuz durumları yaşamaktansa, bir çocuk psikiyatrı bulup onu sakinleştirmeye çalışmak en güzeli olacaktır. Tabi psikiyatra gitmeyi de ona açıklarken makul bir şekilde onu incitmeyecek cümleler kurmak gerekir...







Anne ve babalar çok küçük yaşlarda ve daha ileri ki yaşlarda da çocuğunuz hakkında sakın böyle peşin yargılı hükümlerde bulunmayın. Kimin ne olacağını, daha ileri ki yıllarda nerelere, hangi görevlere geleceğini en iyi bizi yaratan, kaderimizi yazan bilir, sonra siz de üzülürsünüz, geçmişte peşin hükümlü olduğunuz için...







Çocuk ruh ve beden sağlığı üzerine yazılmış ve basılmış bir dolu kitap var bunlara da bir göz atmanızda yarar vardır diye düşünüyorum. En nihayetinde çocuğunuzu götüreceğiniz uzman doktor size ve çocuğunuza bir yere kadar yardım edebilir, ondan sonrası sizin çocuğunuz ile kuracağınız olumlu ya da olumsuz iletişim sonucunda şekillenecektir. Hepinize en derin sevgi ve saygılar yine...

28 Şubat 2014 1-2 dakika 1375 denemesi var.
Yorumlar