Sigarayı Bırakma Günüydü

Dün, yani 9 Şubat Sigarayı Bırakma Günüydü biliyorsunuz. Yıllar önce bırakmış birisi olarak tabi ki herkese tavsiye ediyorum bunu. Allah içenlerin hepsini kurtarsın bu illetten. Şevketi aldım karşıma ''Acayip sigara içer.'' Oğlum bak bu gün sigarayı bırakma günü, sen de bırakmıyorsun sakın ha!'' Şaşırdı birdenbire... ''Niye ki keşke bırakabilsem Ağabey.'' Yangına körükle gideyim bakalım, ters etki yapar belki de bırakır... ''Bırakma oğlum sen bıraktın mı devletin vergi gelirleri düşer, kanser hastalarını tedavi eden doktorlar işsiz kalır sonra, sakın ha sakın bırakayım deme.''

Döndü bana ''Ağabey bana ne yahu doktorlar işsiz kalacakmış da bilmem ne, ben niyetliyim bırakmaya, hem de çok niyetliyim.'' Ne diyeyim ben buna şimdi ''Yok oğlum yok yahu sakın bırakma, bak bu aspiratör üreticileri de, küllük üreticileri de işsiz kalır sonra ha!'' Zaten bu gün sigarayı bırakma günü, eğer bırakmanı isteselerdi, o günü Sigarayı Bırak Günü olarak söylerlerdi değil mi?

İnşallah sizler de içmiyorsunuzdur. Kafanızda bitirin bu işi... Yirmi yirmi beş lira bir sigara, bir paket içiyorsanız, aile bütçenize bir ayda yapacağı olumlu katkıyı, takkeyi, önünüze koyup da bir düşünün derim... On beş günlük mutfak masrafınız çıktı işte, daha önemlisi sağlığınızda size kaldı...

Ha ben sigara içmiyorum, pipo kullanıyorum ya da puro içiyorum, nargile içiyorum diye de züğürt tesellisi bir savunmaya geçmeyin, inanın onlarında sigara kadar büyük zararları var, hem kesenize hem de sağlığınıza... Onları da öpücükle değil, parayla veriyorlar...

Oldu ya 9 Şubat günü sigarayı bırakamadınız, ama yine de vaz geçmeyin. Bunun on şubatı var, on beş şubatı var, beş martı var... Allah'ın günü biter mi? Hele hele de Mark Twain'in sigara konusunda dediklerini hiç kafaya takmayın. Ne mi demiş, söyleyelim ''Dünyanın en kolay olayı sigarayı bırakmak ben elli elli kere bıraktım, elli kere yeniden başladım.'' Mark Twain. Siz öyle yapmayın, bir kere bırakın, sonrasında da bir daha ağzınıza da almayın, evinize de sokmayın, çocuklarınızın da içmemesi için elinizden geleni yapın derim... İnanın sigarasız hayat, temize hava, sağlıklı gıda çok çok güzel. Koah hastalarını bir görün düşünün, zaten bir daha elinize almazsınız...

10 Şubat 2021 2-3 dakika 1373 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar