Şiir Gününde Şairlere Selam Olsun

Dünya'da 21 Mart şiir günü olarak kutlanmakta.
Şiir edebiyatın olmazsa olmazları arasında ki temel taşıdır.
Şair mısraları dantel işler gibi sabırla emek vererek işler.
Güzel bir eser ortaya koymak için adeta çırpınır,o mısrayı beğenmez onun yerine koyacak başka bir mısrayı saatlerce düşünür.
Olmadı der,hadi sil baştan yapar,hayatını,duygularını,düşüncelerini o bembeyaz masum kağıdın üzerine yazmaya çalışır.
Şiirde ilk heceler suyun üzerine yazı yazmak gibi zordur,üzerinde çalıştıkça mısralar yerine oturur.
Şairler ve şiirler olmasaydı isyanlarımızı,coşkularımızı,aşklarımızı,çiçeklerin renklerini,kokularını,bir kuşun kanat çırpmasını,bir yaprağın dalından koparak yere düşmesini acaba nasıl anlatırdık.
Genelde Sözsüz bir müzik öksüz değil mi?
Şiir olmasaydı,şairler tarihe nasıl girerlerdi, ülkelerin milli marşları nasıl ortaya çıkardı?
O dillerden düşürmediğimiz,duyunca coştuğumuz,sevgiliye adadığımız,mazimizde anıları canlandıran şarkılar,türküler olur muydu?
Nazım Hikmetler,Sabahattin Aliler,Orhan Veliler, Yahya kemaller,Atilla İlhanlar,M.Akif Ersoylar,Ü.Yaşar Oğuzcanlar,Can Yüceler,Ömer hayamlar,Yunuslar,Dadaloğlular dünyanın her köşesinde daha binlercesi .
Halkının dertlerini,aşklarını,tarihini gelecek kuşaklara şiirleri ile miras bırakmışlardır.
Şiir yazdıkları okudukları için sürgüne gitmiş,hapislerde yatmış,gerekirse kellesini vermişlerdir.
Dünya şiir gününde bu ustaları saygı ile yad etmeden haklarını teslim etmeden,21martı kutlamak olur mu?
Kalem silahşorlerimize selam olsun.
Şair yürekli herkesin şiir günü kutlu olsun.
Şiirle kalın.
CENGİZ DAMAR

21 Mart 2010 1-2 dakika 20 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar