Şiir Nedir

Şiir nedir arıyordum buldum. Geçen toprağı karıştırınca bir gübre yakınlarında soğulcan gördüm, dedim bu şiirdir. Şiir, yalnız kalmış bir geyik yavrusunu bir tilkinin yakalayıp parçalamasıdır, sonradan tilkinin yavruları da gelir şiir yemeye, dedim bu da şiirdir. Bir kartal gördüm izledim cip takarak, bir de uyduyla videoya aldım gördüm şiiri yine, bir domuz leşini garga sürüsünden kurtarmak ve leşe çökmek de şiirmiş, gargalar çok ısrarcı olunca kartalın pençesinde bir garga ölüsü gördüm, dedim galiba bu da başka bir şiir.

Şiir sazandır dediler, baktım ağa takılmış, balıkçının çocukları sosyal medyadan paylaşmış sazan kızartma da bir şiirmiş. Balıkçı karşıdan karşıya geçerken son model bir araba çarpmış dağılmış bedeni, nihayet son ölüm, dedim balıkçı da bir şiirdir. Oltası da ağı da miras kalmış sonradan gelip önceden görenlere.

Hani hep sorun olmuş ya böyük edebiyatçılar şairler arasında, kafiye konusu, şekil konusu, ahenk konusu… Geçen misafirliğe gittim dürbün varımış ev sahibinde baktım üzerinde şiirdir yazıyor, aldım dürbünü yakınlaştırdım gözüme, galiba ayıydı gördüğüm ihtimalen kış uykusuna yatacak mağara arıyordu, aha dedim şiir kış uykusuna yatacak, sonra bir ses geldi kulağıma cırcır böceği sesi, dürbünü çevirdim sesin geldiği yere, yok arkadaş göremedim, sesi var kendisi yok böceğin, gizli şiir dedikleri bu olsa gerek dedim, not ettim hemen gizli şiir dallarındaki şiir örneklerine….

Hemen kaçmayın lütfen, sineklerin rahatsızlık vermesi en güzel şiirdir, hele sivrisinekler yok mu, anlatmış şairler sivrisineklerin ne kadar büyük şiir olduğunu, aradım buldum okudum onu da. Geçenlerde magazine düşmüş şiir, dar mayosuyla frikik vermiş, şiir hakkında açıklamalar yapmış sonra, konu şiirden çok elbette malum konu, şiirdeki kullanılan görüntü kelimeleri.

Şiire hareket vermek istiyorsanız dedi şair, fiil kelimeleri kullanacaksınız, büyük şair kunduz girdi söze sonra, şiiri bulmak için suyu takip edin suyu inceleyin, suyun her hali kelime çeşitleri konusunda muazzam bir çeşni sunar şaire. İsim ve sıfatların çok kullanıldığı şiirler ile fiillerin çok kullanıldığı iki şiiri karşılaştırın.. Lafa girdi çekirge, çarçar da çarçar kunduz efendi, kapa çeneni de seyret, sincap kozalağı kopardı, dişledi, parçaladı kozalağı şiire çevirdi, bak da seyret şiirin halini…

Kunduz ve çekirgeyi dinleyen ağaçkakan la bi susun cahıllar, şiir işte budur dedi, tık tık tık… tıktıktık tık, dıkıdık, dık, tık tık…

Anlayacağınız arkadaşlar, şiir bir alemdir, içinde kuduz kurttan, soyu tükenmiş mamutlara kadar, mamutun derisinde gizlenmiş keneye, bite kadar, aslanım diye insanları sıvazladıkları dünyada aslanın yeni doğmuş aslan yavrularını boğup boğup savurması çevreye ve çevreye işemesi de şiirdir.

Yok şiir bunlar değil diyecekseniz, size bir sonraki programda gelirse bir yerlerden ilhamüttün hazretleri, şeytan ile tanrının şiir konusunda hem fikir oldukları ancak anunnakilerin karşı çıkarak farklı bir şiir türü oluşturması esnasında geçen zamanda, piramitlere ilk taşı taşıyan eşeğin de konuya farklı bir bakış açısı getirmesi sonrası, devenin akreple girdiği şiir budur şiir bu değildir tartışması sonucunda ortadan kaybolan akbabanın gözlerindeki şiir arama aşkının yankısından rahatsız olan baykuşun kerkenez ile açtıkları çığır sonucu ortaya çıkan farklı bir şiir hikayesinde buluşmak için denizanasının zehirlediği yengecin gizli kalmış şiirin hazineleri adlı öyküsünden şey edelim…

Kendinize iyi bakın…

Sevgiyle tebessümle…

11 Ekim 2021 3-4 dakika 186 denemesi var.
Beğenenler (4)
Yorumlar (2)
  • 2 yıl önce

    sen ne güzel bir şiirsin böyle ! Hey ! Sana diyorum şaşkın Bana mı? He ya, sana ! "Senin şiirinin, hecesini okul fişlerine koymadılar, Ahengini duyamadılar ; bir ritim tuttun lakin onu da yakalayamadılar" -ha ne diyordum ben ? - Sende bir şiirsin, Ekrem Akbunar :) Hep sevgimle, hayranlığımla, tebrikler nesildaşım