şiir taslakları

pardağ pardağ sür acılarını/içinde toprak barındıran her son güzel olur nasıl olsa/dönüşümü aynalar gibidir yansıtamaz görülemeyeni/akisleri kırılsa da durgun sularda/gecikse süvarileri hüzün sembollerinin/aldırma/dolanır gelir/nerde olsa/kaybetse de ılgıt aşlarını/kaybolsa pınar başlarında/yazmaları saçaklı kara gözlü bahtları belli köylü kızlarının/dereleri çıyan dolu çakma şehir haydutlarının bilinen ritüel sonları/ele vermez ketum olan gözleri/merasimi olur kar yansımalarında/özendirilir gece kondu ekranlarında/aldanma/misketleri elinden alınan cocukların kurala ihtiyacı olmaz belirlemek için aralarındaki galebe olanı/küser masumsu/yeniden bir merhaba demek için çağırır rakibini ele vermek de değildir niyeti/sonu belli olmayacak/plansızdır umarsız gülümsemenin bedeli/akibetini paylaşamazsa da sahibi olduklarına/hükmü hiç geçmez/geç gelen mutluluk/umrunda bile değil/söğüt ağacından çıkan kemancı çalmasın artık o hayta bestesini/istemiyorum/adını henüz koyamadığı bir ton zırvalığa hazır olmayan küçücük bellek/yazılımı henüz tamamlanamamış içi dolu çöplük/uçurtmasının kuyruğunda süzülürken göklerde/kendisi yerden izler/farkındalık harakiri değildir/öz suları dolmayan kurak barajlarını henüz inşa bile etmeden daha yetişkin çizmeleri/korkutmadan rüyalarında/büyülü olan bentlari yarın yıkılacak/ayak üstü öylesine sıradan/umrunda da değildir aslında/damacanın ağırlığı kalmamıştır yüreğinde/kanını pıhtılayan o densiz varamadan çeperlerine/delhizlerinde kaçışan kaçkınların pak ve gürbüz/hile bilmez dimağları toy ırk belirleyicileri/korkak bir kör ebedir esasında/tutuğu elin sıcaklığı bilinen soğuklardan uzak sıcaklardan farklıdır/ilk soba ateşi deneyiminin/duokunmazsa canı yanacak/dokunursacanının yandığına da yanacak/öğrenecek bıraktığı izlerden yaşamı/yanarak yanmamak nasıl olurmuş o da genlerinden aktarıldığı kadarı ile anımsayacak/anlayamayacak yine de yanacak/tütsüleri çok olur ebceplerin/ant'larda unutulan sis okyanuslarının ötelerinde belirleyebilir mi kaybolan atlantis/var olan mu/ele verir mi ağlama duvarlarına çarpan her yüreğin hozana'sına/ruh ül küdüs'ün helezonik haleluya'sına/amin'leriile birleşir fatiha'larında mekke'nin/üfürülse de sür'a üfürülemezse de/korkuları alınan kuşunları dökülmüş muskaları çoktan hazır edilmiş hokkabaz yaftaları/hazırlanırken kurbanları/etim de bu/butum da/zekatı verilemeyen bir hayatın krkta birini sevgiye ayıramayan perdahlanmış mümin kulları ferzah ferzah yükselse de göklere layık olur mu o güzelim kevser'e/bilinmez/sorgulanmak baki/sorgulamak haddim değil/olamaz da/kimim ki/yaratıcı en iyiyi yapandır/ilk ve son/alfa-omega/her şey/hiç bir şey/om/tüm olmayan tüm/af eder mi bilinmez/af eder bilinir/af dileyen hep olacaktır af eden diledikçe/varlığını biraz da af dileyene borçlu/kavallar çalınsa dinlemezsek/öğütler verilse tutamazsak/kayıtlı olanı deşifre etme yetisi nasıl olsa tok/başka yerlerde olan/başka yerlerde olmayan/hazırlayıcılar hep dönüşür aktarılır nesillerine/neslinden nesiline/ıaı olacak tenlerde/haz hiç bitmeyecek bedenlede/günah da sevap da sonsuz kaynak/biterken başlayan/başlarken biten yeni mutasyonlar/dervişler göklerden indirilip hazırlanırken yeniden geldikleri yerilerine/kıyam/kıyamet/devası bulunmayan gamzeler/dualr gibi/son değil elbet/ilk olmadığı gibison binden çıkan son oniki/dönüşümü yanlış hesaplanmış kıta birleşimleri ucuzlayan felek defterleri bir data içinde unutulan kaygılar gibi/manyatik boşlukları anlaşılamadı/kırılamadı henüz tamamlanamayan yazılımların son periyotları/gizemi sürdürülebilen ama uçuş hızında olmayan devşirme kanatların akibeti belirleyemedi daralan zamanı/genişletilmesi aksayan izdüşümleri henüz mağmada/çekirdek bileşenleri gazsız ortamlarda tanımlanamadı/ağırlıkları ise uçuşamadı nefeslerdeki uçurumlarda/tılsımları görülemedi birleşen beden omurgalarının/parmak uçlarında gören gözleri nesillerini aktaramadı beyaz polenlerine/ses denizleri oluşmakta durdurabilmek için zebanileri/çığlık atankurtulacak/davetkar da her gün aramızda/zaman kollayan hırsız gibi/okumayan göz suçlanmamalı hazırlıklı olmalı hazırlanmalı/depoları doldurabilmeli/kaybolan koyunlar bulunmalı soy ağaçlarına bakılmadan/rastgele de değil/seçilmişler/seçilenmeyenlere ufuk sıratında/gelecek zaten aramızda/kaybolan hazlar hesaplarını vermeli/ödemeli unuttuklarını/sivrisinek belirleyecek zulümü/bilezse de kendi ölümü/kanatlarında gizlenmiş/zeytin dallarına tutaunan örümcek en derinlerdeki oksijeni olmayanla birleşen bir nesil uzatabilir mi acaba süreyi/ana kraliçe biraz öne alabilir mi/ağlarındaki o direnç ertelenemez/erteleyemez avın korkularını bilen yapraklar müsade eder avcıya/sırası gelen bilir avcı da avlanan da bilir/hepsi bir/korkusu sinmişse eğer ruhuna/dönülür görülür/görülür dönülür/dbu devasa hizmetin bedeli.........

dursun akbalık
side/antalya
kasım-aralık 2009

12 Aralık 2009 4-5 dakika 61 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar (2)
  • 14 yıl önce

    Ne kadar zengin bir ruhunuz olduğu anlaşılıyor. duygusal zekanız çok yüksek olmalı. Çok güzeldi. Tebrikler

  • 13 yıl önce

    evet okudum hayli ilginç saygıyla...