Silahın Dolusunu da Boşunu da Bırakın Artık

Yine üzücü olaylar, yine can yakan cahillik dolu davranışlar. Silahlardan bahsediyorum. Hani şu şeytan doldurur dediğimiz, aslında insanın doldurup yine insanın zaman zaman başkalarının üstüne hedef gözetmeden boşalttığı, kimi tabanca, kimi tüfek, çifte diye de bir sürü adları olan, aslında kin ve nefreti körüklemekten, can almaktan başka bir işe de yaramayan silahlardan dem vuruyorum.









Bizler millet olarak çok severiz silahı. Asker ve savaşçı millet olduğumuz doğrudur, yalnız bunun gösterilecek yeri ve zamanı, ülke bir savaş ile karşı karşıya kaldığı zaman olmalıdır. At, avrat, silah biz Türk Milletinin adeta üç kutsala yakın değeridir. Atların yerini şimdilerin arabası aldı haliyle, avrat, yani kadın da zaten namusumuzdur, o da şüphe götürmez lakin bu silah işi bir hayli abartılmaktadır hele de cahil insanların elinde olursa, o insan silahı bir güç, karşı konulmaz bir kuvvet gibi görmekte, elinde silahı olduğu zaman, insanlara zarar verebileceğini düşünmeden adeta canavarlaşmaktadır.









''Şeytan doldurur.'' diyenler, yarın bir cinayete sebep olduklarında ahrette Allah'ın huzurunda nasıl savunma yapacaklar ki acaba? ''Allah'ım ben dolu olduğunu bilmiyordum o iblis yok mu o iblis, o doldurmuş, boş olduğunu zannediyordum, ben de şakalaşırken tetiğe dokunu verdim ki arkadaşımı vurmuşum beni affet de şeytanı cezalandır.'' Mahkeme-i Kübra'da böyle bir savunmanın hiç bir geçerliliği olmayacaktır. Bu neden ile aklımızı başımıza devşirelim...









Hep rastlıyorum gazetelerin ikinci sayfa haberlerinde. ''Elinde babasının beylik tabancası ile oynarken arkadaşını vuran genç kız çok üzgün olduğunu söyledi, arkadaşı hastaneye kaldırılırken yolda hayatını kaybetti.'' Buna benzer her sene yüzlerce olay oluyor ülkemizde ve insanlar yine de akıllanmıyor. Bir de yazın köy yerlerinde yapılagelen düğünlerde çok rastlıyoruz tabanca ile ya da çifte dediğimiz tüfek ile havaya ateş edenlere, hakeza buralarda ölüm ile yaralanmalar ile sonuçlanan birçok adli olay vuku buluyor. Yazık, gerçekten çok yazık. Ne oluyor arkadaşım damat bey evlenirken havaya ateş ettiğin zaman, daha mı mutlu olacak ileri ki yaşamında ya da fazla çocukları mı olacak. Sen sadece kendini tatmin ediyorsun. Bir nevi güç gösterisi, erkeklik nişanesi. Olmaz olsun böyle güç gösterisi ve erkeklik ispatı lazım değil...









Benim elimde olsa ülkelerin oyuncak fabrikalarında bile silah ya da savaş aracı oyuncak üretmesine izin vermem. İsterim ki daha güzel oyuncaklar ile oynasın çocuklar. Şimdilerde zaten bilgisayarlar çıkınca klasik oyuncaklar ve oyuncakçılarda ortadan kaybolmaya başladı. Bilgisayarlarda ise yapılan paket oyunların birçoğu şiddet içeriyor. İnanamazsınız sadece çocuklar ve gençler değil bu oyunları belli bir yaşa ve olgunluğa erişmiş insanlarda oynuyor. Çok düşündürücü ve üzücü bir durum gerçekten.









Dileyelim bundan sonra eline silahı alan kendini tövbe hâşâ İlah zannetmesin. Şunu unutmayalım Allah'ın verdiği canı ancak Allah alır ki insanlar, bunu her ne adına olursa olsun yapmaya kalkarlarsa adları cani ve işledikleri de cinayet olur, onun da sonu ahrette acı bir azap, varılacak yer de cehennemdir. Milletinin hizmetinde olan her türlü güvenlik görevlisi ve ona benzer korunması gereken can, mal vs gibi varlıkları olanlar dışında kimsenin silah taşımaması, bulundurmaması hem ülkemiz hem de insanların kendileri için güzel bir yol olacaktır. Savaşsız, silahsız bir dünyada insanlar da daha rahat, daha huzurlu bir şekilde yaşayacaklardır. Hepinize en derin sevgi ve saygılar yine...

07 Kasım 2015 3-4 dakika 1375 denemesi var.
Yorumlar