Sinek Avlayan Dükkan Sahiplerini Hayvan Severler Protesto Etmesin Sakın

İki aydır esnafımız perişanları oynuyor. İş yerlerinin bir çoğu kapalı, sinek avlıyor, açık olanlarda, o gün çorba parası ya da az peynir zeytin parası kazandı mı kendini mutlu hissediyor... Evine ekmek götüremeyen bir sürü esnaf kardeşimiz var... Bir çoklarının dükkanları kira, belki evleri de kira... Taşıma suyu ile de değirmen dönmediği gibi, işlerde yürümeyecek, nitekim de yürümüyor, hatta emeklemiyor bile...

Esnaf kardeşlerim ellerinde sineklikler, işler olmadığı zaman bol bol dükkanlarında sinek avlıyorlar. Kapılarının önünde tavla oynuyorlar. ''Tavla benim hiç tarzım değil, biz de satranç gider. Var bir iki bilen esnaf dostum.'' Eski zamanlarda gazozuna, sigarasına oynarlardı, şimdi kimselerde para olmadığı için hava cıvasına oynuyorlar... Cıva deyip geçmeyin, çok pahalı bir madde, her ne kadar hava bedava ise de...

Zaman zaman bu hayvansever protesto grupları balinaların öldürülmesini , ren geyiklerinin avlanmasını, Sibirya Kurtlarının neslinin azalmasını, Caretta Caretta Kaplumbağalarının perişanşlaşmasını protesto ediyorlar etmesine de, artık sineklerin avlanmasını da kafaya takmasınlar bir zahmet...

Biz esnaflar çok mu mutluyuz sanki dükkanlarımızda sinek avlamaktan? Zaten az çok hepiniz biliyorsunuz dünyada ki sinek populasyonu insan nüfusunun bilmem kaç katı... Bu günlerde evimize aldığımız yiyecekler sınırlı, bir de hayvan sevgisinden sinekleri yiyeceklerimize ortak mı edelim bu yoklukta?

Sinekler de ineklik etmesinler bu kadar. İnekler sineklik ediyor mu? Ha bir de kulağıma geliyor zaman zaman sineklerde insanları protesto ediyorlarmış... ''İş olmadı mı, bu insanlar bizi katletme yolları arıyorlar, artık bunlardan vazgeçsinler.'' diye pek iç geçiriyorlarmış, bilhassa sivri sinekler ve at sinekleri tayfası... Çok da şeyimizdeydi? Neyimizdeydi? İşte orasını terbiyemizden dolayı yazamadık da şifreli bir kelime ile halledelim, kurtaralım dedik durumu, anlayan anlamıştır, şeyimizi, bilmem anlatabildim mi?

Yahu arkadaşım, canımdan çok sevdiğim esnaf dostlar, kardeşlerim. Sinek avlamasına avlayında bu sineklerle de fazla muhatap olmayın. Çok mecbur kalırsanız muhatap olmaya, o zamanda çok fazla yüz verip de beslemeye kalkmayın. İlla besleyeceksiniz kedi, köpek, kertenkele, iguana filan besleyin, sinekler dünya kadar, oysa iguanalar, kertenkeleler öyle mi? Hayvanseverlerin de etkili ve yetkilileri ile de görüştüm, kaç tane sivri sinek, kara sinek, at sineği öldürürseniz öldürün, artık bundan sonra bu olayı protesto etmeyeceklermiş... Tabi canım gidin kutup ayılarına, makak maymunlarına, ayılık yapan insanları bulun çıkarın...

31 Mayıs 2020 2-3 dakika 1371 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar