Siz Hâlâ Futbol ile Yatın Futbol ile Kalkın

Hepinizin bildiği gibi Eczacıbaşı Bayan Voleybol Takımı voleybolda Avrupa Şampiyonu oldu, Vakıfbank'da üçüncülük maçında rakibini devirerek üçüncü oldu, onlar ile ne kadar gururlansak azdır. Basketbol ve voleybol sporlarında erkek ve bayan takımlarımız fırtına gibi esiyorlar lakin yine de ben ülke genelinde basketbol ve voleybolda kazanılan bu başarıların futbolun gölgesinde kaldığını/bırakıldığını düşünüyorum. Bakın Türkiye'nin önde gelen gazetelerinin spor sayfalarına hep futbol hep futbol basketbol ve voleybola ya da başka sporlara güreşe, boksa, bilardoya ki son yıllarda ki büyük başarılarımız gün gibi ortada hep üvey evlat muamelesi. Bunu hiçbir vicdan ve aklı selim sahibi insan kabul etmez.







Gazeteden bir alıntı aynen şöyle ‘'Türk voleybol takımlarının Avrupa kupalarında elde ettiği başarılar ülke tanıtımına büyük katkı sağlıyor.'' Yine bir alt başlıkta ‘'Beş yılda dört kez şampiyonlar ligi kupasını kazandık bayanlarda.'' İşte budur başarı budur özveri, budur spora ve sporcuya gerçek değer verme ve hizmet.







Bir de o yere göğe koyamadığımız ve gazetelerin spor sayfalarında hep birinci gündem maddesi olan futbola bakın. Fanatiklik almış başını yürümüş, sporcuya, antrenöre, seyirciye saygı sevgi en alt düzeye inmiş. Her maçta çoğu zaman olay çıkıyor ve küfürler engellenemediği için herkes bıkmış ve futboldan soğumak üzere. On beş sene önce yakaladığımız Galatasaray ile bir UEFA kupası şampiyonluğu ve bir de A Milli Takımımızın Dünya üçüncülüğünden başka avunacağımız ve övüneceğimiz bir şey kalmamış elimizde. Futbol takımlarımız Avrupa kupalarında çeyrek finalden öteye gidemiyorlar her ne hikmet ise. Edirne'nin dışına çıktılar mı dizleri titriyor. Üç dört kupadır ne Avrupa Şampiyonasına ne de Dünya Kupasına katılamıyoruz elemeleri geçip de...







En son Fenerbahçe Futbol Takımına yapılan saldırı son derece üzücü bir olay olup, bunu yapanların ve sebebiyet verenlerinde en ağır şekilde cezalandırılmaları daha sonra sebebiyet verecek buna benzer olayların önlenmesi içinde bir ibret olur dileyelim.







Çocukluğumda hatırlıyorum gazeteler hep 3-1 lik Macaristan zaferini yazardı. Bindokuzyüz ellili yıllarda o zamanın dev takımı Puşkaşlı Macaristan'ı yenmişiz üç bir. Neyse seneler sonra bıraktılar. Beraberlik aldık mı, bir sıfır yenildik mi onlar bizim için şerefli beraberlik ve şerefli mağlubiyetlerdi neyse ki zaman ile bu komplekslerden kurtulduk. Devletimizin güzide yayın kuruluşu olan TRT'nin bu işe gereken önemi vermesini ve futbol dışında ki diğer sporlara da gereken ilgi ve alakayı yeterince göstermesini diliyoruz. Hele hele özel kanallarda cumartesi ve pazar günleri diğer spor dalları neredeyse hiç yer almıyor beyaz camda. Varsa yoksa pozisyonları tartışsınlar. Oysa bu ülke de futbolun dışında ki spor dalları ile ciddi şekilde ilgilenen hem sporcular hem de seyirciler var bunu göz ardı etmesinler...







Bu gün ki gazetelerin bir kaç tanesinin spor sayfasını inceliyorum beş altı sayfa hep futbola ayrılmış, arkadaşlar sağ olsunlar Eczacıbaşı Bayan Voleybol Takımına da lütfetmişler yarım sayfa yer ayırmışlar sporun dördüncü beşinci sayfasında. Siz hâlâ futbol ile yatın futbol ile kalkın geriden gelen nezih, taşkınlık yapmayan gayet saygılı, küfürden azami derecede uzak duran bir voleybol ve basketbol seyircisi ve takımlarımızın kazandığı kayda değer başarılar var. Kadirbilir olmamız lazım en azından. Hepinize en derin sevgi ve saygılar...

07 Nisan 2015 3-4 dakika 1377 denemesi var.
Yorumlar