Siz Yöneticiler

Yıllar yılı edebiyat sitelerinde kalem, klavye oynatırım. Yedi, sekiz sene bilfiil yöneticilikte yaptım. 15 Temmuz dan sonra bıraktım yöneticiliği... Senelerce şiirlere, düz yazılara, kopyala yapıştır olmayan yorumlar yazdım. Yüreğine sağlık, aferin koçum, kim tutar seni gibi zevzekliklerden uzak.

Halen üyesi olduğum sitelere bakıyorum. On binlerce üyeleri var. Onlarca yöneticileri var. O yöneticilerin içinde güzel şiir yazanları var mutlaka, güzel nesir eserlere imza atanları var. Ancak bir türlü arkadaşları günün yazıları ve şiirlerinde ya göremiyoruz ya da iki kelime ile ''Çok güzel olmuş Ali şairim, Veli şairim, İsmail şairim, Zeynep şairim, harikasın, beğenerek okudum vb.'' cümleleriyle geçiştiriyorlar...

Siz yöneticiler ve yardımcıları, eğer ki güne gelmiş yazılara, şiirlere türlü bahaneler ile yorum yazmazsanız, bizim gibi normal üyeleri özendirmez iseniz en azından, kimsenin de içinden yorum yazmak gelmeyecektir... Bu da sitenin zayıflamasına ve üye kaybına yol açacaktır, ilerleyen zamanlarda...

Bakıyorum da herkes kendi şiirim, kendi yazım derdinde. Sanmıyorum herhangi bir sitede birisi bir arkadaşının güzel şiirini ezberlesin, ya da yazısını, ana hatlarıyla, hafızasında tutsun. Sürekli ben ben ben, dediğiniz zaman bencillikte tavan yaparsınız...

Edebiyat siteleri, adı her ne olursa olsun bir sosyalleşme, kendini geliştirme, ispat etme yeridir. Kitapları çok satan yazarlar zaten buralarda bir şeyler paylaşma ihtiyacı hissetmezler. Ama burada teşvik edilecek genç bir arkadaşımız, tecrübesiz bir şair veya yazar adayı, belki de ileride Türk Edebiyatına damga vuracak ve karşımıza yıllar yıllar sonra büyük bir yazar olarak çıkacaktır. Bu ruhu söndürmeyelim. Her aklı başında eleştiri, her teşvik, yazarı, yazar adayını tetikleyecektir mutlaka...

Bir de engelleme durumuna kısaca değinmekte fayda var. Nedir derdiniz? Bu adam sana küfür mü etti, kutsal değerlerine mı saydı, aşağıladı mı seni? Eğer ki böyle bir şey yoksa, kimse kimseyi engellememeli diye düşünüyorum. Tartışma adabını bilmiyorsan ya da sana eleştiri getirene, mantıklı bir cevap veremiyorsan, engelle gitsin, oh ne kolay, ne ala... Edebiyat eleştiri ile daha güzel gelişir, enginliklere ulaşır... Burunlarından kıl aldırmayanlar aman bizden uzak olsun... Ha bu arada bir sır vereyim size, inanın beğendim düğmesine basmakta çok kolay...

18 Eylül 2020 2-3 dakika 1371 denemesi var.
Yorumlar (2)
  • 3 yıl önce

    Ahmet Bey; serzenişleriniz genel, haklı olduğunuz yerler de var. Ama yorum yazmanın yönetimle ilgisi olduğunu düşünmüyorum. Kitapları çok satan iyi şairin de bu sitelerde olmayacağı kanısı da doğru değil. Sitemizde edebiyat alanında adını duyurmuş çok değerli üyeler var. Bu bakış açısı da doğru değil. Kendi özelimizde biz kendimizi edebiyat platformu olarak konumlandırmak istiyoruz ve çalışmalarımız da bu yönde olacak. Üyelere, yazılan eserleri takdir edecek olanakları sağlamak için çabalıyoruz. Elimizden geldikçe bizler de katılım göstermeye çalışıyoruz. Eserleri güne seçerek bunun ilk adımını da atmış oluyoruz. Her şeyi site yöneticilerinden beklememek gerek, kolaycılığa kaçmadan, yönetimde de yer almadan bu iş gayet iyi şekilde yapılabilir.