Skor Beş Sıfır İken Altı Beş Yenik Duruma Düşmek

Hayatın en büyük hakikatlerinden biri yaratıcımız olan Allah cc ve ona yaptığımız, yapacağımız kulluk vazifesi. Tabi ki birçoğumuz kulluk görevlerimizi dört dörtlük yerine getiremiyoruz. Bir sürü eksiklerimiz olsa da elimizden geldiğince eksiklerimizi gidermeye ve hem Rabbimiz olan Allah cc. hem de kullar karşısında mahcup olmamaya gayret ediyoruz.







İbadetler çeşit çeşit. Zekât da var, ramazanda bir ay oruç tutmak da var, namaz kılmak da var. Tabi ki sevap defterine yazılanlar bunlar ile sınırlı değil. Yüce Yaratıcımız Allah'ın rahmeti, bereketi, mağfireti o kadar geniş ki akıllara durgunluk veriyor. Yoldan insanlara zarar veren bir taşı yeri geldiğinde oradan kaldırmak bile insanın amel defterine sevap olarak yazılabiliyor. Günahlar bire bir yazılırken, sevaplar kulların lehine olarak yetmiş kata kadar çıkabiliyor...







En büyük hakikatlerden ve ibadetlerden birisi de namaz ibadeti. Hepiniz takdir edersiniz ki bu ibadet yerine getirilirken yani ''Hak ile irtibatta iken halk ile irtibatımızı kesmek lazım.'' rükû ederken, secde ederken, kıyam da hele de kıraat da aklımıza dünya ile ilgili hiç bir şeyi getirmemek ibadetin sıhhati ve kabulü açısından en önemli kriterlerden birisidir.







Öyle insanlar var ki namaz kılarken dahi kafasından hesap kitap yapmaya çalışıyor. Alacak ile borçlarını gözünün önüne getiriyor. Nasıl öderim, nasıl tahsil ederimin peşine düşüyor, çoğu kere de namaz da şaşırıyor, şaşırmasa bile kazanacağı sevabın miktarını azami derece da azaltıyor farkında olmadan. Vakit namazlarına gittiğim zaman ara sıra, mutlaka bir iki kere bazı arkadaşların cep telefonu çalıyor. Gerçekten çok garip. Hele de bu cep telefonu çok yakınınızda çalıyorsa önce sinirleniyorsunuz, sonra moraliniz ile kafanızda bozuluyor, içinizden dişlerinizi gıcırdatıyorsunuz, belki birazcık şaşırma pozisyonuna geçiyorsunuz. Bu arkadaşlar bilsinler ki o cep telefonları çaldığında o camide ki bütün Müslümanların günahını kazanıyorlar. Yazık, çok yazık gerçekten acıyorum bu insanlara. Arkadaşım, çok mu zor o telefonunu kapatmak, ya da sessize almak? Çoğu kere şaşırıyorsunuz, sizin ile beraber birçok kişide şaşırıyor.







Geçmiş zamanlarda bir yerde okumuştum. Nerede ve ne zaman okuduğum aklımda değil. Yanılmıyorsam özet ile şöyle bir haberdi. Karadeniz bölgesinde bir yerde ki camide namaz esnasında cep telefonu çalanlar, cami yardım sandığına beş ya da on lira bağış yapmak zorundaymışlar. Güzel bir uygulama bence. Tabi çok kalabalık cemaati olan yerlerde bunu tespit etmek, kimin cep telefonu çaldı diye bulmak çok zor, ancak küçük çaplı camilerde belki uygulanabilir. Her ne kadar uygulamaya çalışılsa da, çoğu kimse de itiraz edecektir bu cezaya, lakin birinci de ikinci de uyarılıp daha sonrasında cezai bir durum uygulaması yapılabilir diye düşünüyorum. Dileyelim insanlar, Müslümanlar namazlarından bu kadar gafil olmasınlar. Allah da demiyor mu bir ayetinde '' Vay o namaz kılanların haline ki kıldıkları namazdan gafildirler.''MAUN Suresi/4-5 ayetler...







Mahalle camimizin din görevlileri ile çoğu kere ayaküstü sohbetlerimizde oluyor. Onlarda bu işten çok yakınıyorlar ve çok canları sıkılıyor böyle durumlara. Üstelik farz namazlar kılınmadan önce topluluğu her seferinde uyarmalarına rağmen oluyor, bütün bu olaylar. Çok ilginç ve çok garip. Adamın cep telefonunda resmen org sesi var. Kimisinde sesli İbrahim Tatlıses türküsü. Kimisinde Fenerbahçe Marşı... Bütün bunlar insanın çileden çıkması için, işten bile değil. Beni çok rahatsız ettiği için ki biliyorum benim gibi başka rahatsız olanlarda var, bu konuyu kaleme alma gereği duydum. Son bir ekleme ki anlatacağım olay çok vahim gerçekten. Camimizin İmamı olan arkadaş anlattı bunu. Farz namazda adamın cep telefonu çalıyor, açıyor telefonu adam ''Kardeş şu anda namaz kalıyorum sana cevap veremeyeceğim kusura bakma daha sonra arar mısın?'' diyor. Allah bu tiplerin arasında bizlere akıl fikir versin. Beş vakit namazın beşini de kılıp İblise beş gol atıp günü beş sıfır tamamlayacak iken, o namazda bir kere bile olsa çalan cep telefonları yüzünden kalenizde altı gol birden görüp sahayı, yani günü geceyi altı beş yenik terk ediyorlar bazı arkadaşlarımız. Hepinize en derin sevgi ve saygılar...

22 Kasım 2015 4-5 dakika 1375 denemesi var.
Yorumlar