Sorumluluk

Bir şehrin temizliğinden kimler sorumludur diye sorulduğunda ilk akla gelen belediye cevabı olur. Ancak günlük hayat akışı içerisinde belediye ne kadar gayretli olursa olsun vatandaşın gayreti, katkısı olmazsa bir beldenin, bir şehrin temiz tutulması mümkün değildir. İnsanımızda çevre bilinci SÖZDE değil ne zaman ÖZDE gelişirse o zaman temiz bir mekanlara sahip olabiliriz. Yaşadığım şehirde işe gelip giderken kullandığım yolun kenarında ki mevcut parkı belediye görevlileri her sabah süpürüp yıkıyorlar. İnsan böyle temiz mekanları görünce huzur buluyor mutlu oluyor. Ancak bu mekanlardan akşam eve dönerken aynı huzuru bulamadığım gibi insan olmaktan utanıyorum. Çünkü parkın içerisine yerleştirilen piknik masalarının ve bankların bulunduğu yerler çekirdek kabuğu, meyve çöpleri, kola şişeleri, sigara izmaritleri ile dolu. Düşünüyorumda belediye görevlileri ne yapsın? Bu mekanları sabah temizleyip insanların kullanımına sunuyorlar ama bu mekanları kullanan insanlar tarafından berbat ediliyor. Belediye görevlileri temizliği özde benimsememiş insanlar tarafından kullanılan bu mekanlarda akşama kadar aralıksız temizlik yapsa yine temiz bir mekan meydana getiremez. Sözün özü insanca yaşamak ve temiz bir çevre istiyosak önce kullandığımız eşyalara mekanlara biz sahip çıkmalıyız.

Yazımızın başında sorduğumuz bir şehrin temizliğinden kimler sorumlu sorusunun cevabı belediye desekde yaşananlara bakıldığında temizlikten hepimizin sorumlu olduğu görülmektedir.

Temiz bir belde, temiz bir çevre , temiz bir dünya için el ele.

08 Ekim 2009 1-2 dakika 22 denemesi var.
Yorumlar (1)
  • 14 yıl önce

    Sevgili dostum Fevzi Bey; Sen bir harikasın. Çok güzel bir konu seçmişsin. Çok da güzel yazmışsın.

    Kutluyor ve seni yürekten tebrik ediyorum.

    Yüreğin dert görmesin. Duygu, düşünce vee kalemin var olsun. Daim olsun.

    Sevgi ve saygılarımla.