Süt Bu Ne de Güzel İçilir

Öyle derler atasözünde ’’Sütten ağzı yanan yoğurdu üfleyerek yer.’’ Teşbihte hata olmaz... Sanırım çok sıcak süt içmiş bir atamızın aklından ve dilinden çıkmış bir cümle bu... Akşam yatarken bir bardak ılık süt insana müthiş uyku verir... Kaslarınızda ki yorgunluğu alır gider...

Bizim çocukluğumuzda vardı bir şarkı ’’Süt içtim dilim yandı amanın amanın.’’ diye devam eder giderdi... Hele bir de içerken içine bir kaşık bal attınız mı mis gibi olur... Bu ineklerde bir acayip ot yiyorlar dünyanın en güzel besinini çıkarıyorlar memelerinden, Allah’ın hikmeti işte...

Neler neler oluyor süt sadece sütlüğü ile kalmıyor ki... Yoğurt oluyor, ayran oluyor, peynir oluyor... Daha ne olsun, bundan iyisi Şam da kayısı... Çiftçisi de ekmek yiyor, sütü alıp fabrikada yoğurt yapan, ayran yapan, peynir yapanda ekmek yiyor... Öyle bereketli bir besin ki bu...

Bir de aslansütü var ki onunda aslında kod adı, asıl adı hepinizin bildiği gibi rakı, ama nedense hiç aslanları içerken ben görmedim, hep insanlar içiyor, içince de çoğu zaman sapıtıyor, çevresine ve başka insanlara zarar veriyor... Yani aslan sütü şişede durduğu gibi durmuyor... İçenler aslanlaşıyor, kahramanlaşıyor, ama sahte bir kahramanlık tabi ki bu, araba kullanırken kaza yapıyor, hem kendine, hem de diğer insanlara zarar veriyor...

Yüce Kitabımız Kur’an da da süt ile ilgili bir ayet vardır.“Sağmal hayvanlarda da sizin için bir ibret vardır. Onların karınlarında kan ve dışkı arasından çıkan ve içenlerin boğazından kolaylıkla geçen halis bir sütle sizi besleriz.” (Nahl Sûresi, 16:66)

’’Süt, çayırlarda yatan tonlarca besini bizim hoşlanacağımız ve yararlanabileceğimiz bir şekle çevirmek için, Yüce Yaratanın icad ettiği, taklidi mümkün olmayan bir mucizedir.’’ Küçük çocuklara belli bir yaşa kadar devamlı süt içirmek bedensel ve zihinsel gelişimlerini olumlu yönde etkiler... İlkokullarda çocuklar bu yönde teşvik edilir, beslenme saatlerinde...

Hiç bir besin maddesi yoktur ki anne sütünün yavruya sağladığı faydaları sağlasın... Kur’anda da bu konuda Rabbımızın ayetleri vardır... Emzirmenin ne kadar olacağı anne adaylarına Rahman ve Rahim olan Allah cc. tarafından anlatılır..."Çocuklarını tam iki yıl emzirsinler." (Bakara, 2/233) ve başka bir ayette de"Sütten kesilmesi de iki sene içindededir." (Lokman, 31/14)

Bizler bütün hayatımız boyunca helal süt emmiş insanlar olarak kalalım da vatanımıza, bayrağımıza, dinimize ihanet etmeyelim asla... Haram süt ile beslenenlerin durumu zaten ortada. Ne dünyada ne de ahirette kazanacakları hiç bir şey yok...

10 Ağustos 2019 2-3 dakika 1372 denemesi var.
Beğenenler (2)
Yorumlar