Timsahların Gözyaşlarına Bakmalı

Çok enteresan varlıklar bu timsahlar... Hem karada, hem de nehirlerde, bana mısın demeden, kimselere eyvallah etmeden yüzerler... Edebiyatımızda timsah gözyaşları diye de bir deyim olduğuna göre, demek ki buradan şu sonuç çıkıyor, timsahlar bazı zamanlar ağlıyorlar da...

Neden ağlar bu timsahlar onu da iyi bir araştırmak lazım... Kafamda bir dolu sorular, bitmeyen sorgulamalar... Dur bakalım bulacağız neden ağladıklarını... Sakın sevdiklerini başka bir tanıdık ya da yabancı timsaha kaptırmış olmasınlar... Olmaz olmaz demeyin, bal gibi olur... Ya da timsahların anne ve babaları yavru timsahlara bağırdı, çağırdı, olmadı su fışkırttı, o da olabilir... Ceylanları kaptılar iki timsah üçüncü timsaha zırnık koklatmadılar, ceylandan pay kapamayan timsah da başladı ağlamaya... ''Ağlamayan timsaha ceylan vermezler.'' diye de bir timsah atasözü mü varmış ne? Yok ya ben uydurdum inanmayın siz...

Nehrin suları alçalınca timsahlar nehrin suları yükselsin diye de ağlıyor olabilirler... Bir çok timsah da göz yaşlarını kimselere göstermek istemez, o neden ile yağmurlu günlerde ağlıyor olabilir... Dikkat edin timsah dolu nehirlere yağmur yağarken, gözlerine gözlerine bakın timsahların...

Bir de yiyorlar ya o güzelim ceylanları, zebraları, ondan sonrada anladığım kadarı ile pişmanlık duyuyorlar, vah vah ne yaptım ben, deyip ağlamaya başlıyorlar, adeta günah çıkartıyorlar... Timsah dediğin ağlamaz oğlum, ağlamamalı...

Bir de güzel Bursa'mızın yeşil timsahları var, onlarda maç kaybettikleri zaman sinirlerinden ağlıyorlar. Onların göz yaşlarının, nehirdeki timsahların göz yaşları ile bir alakası olmadığını siz zaten hemen anlamışsınızdır...

Kimi zamanda annesi babası yetişkin bir timsaha kız istemeye gitmiş olabilirler... Dişi timsahın da annesi babası erkek timsahı beğenmedi ise, haliyle vermeyecekler kızı, o zamanda hem bizim erkek timsah hem de erkek timsahın annesi babası hep birlikte sulu göz olup hüngür hüngür ağlayacaklar. Vallahi taşar bu nehirler... Ev de kalmasın hiç bir dişi timsah... Sevenleri sevdiklerine versinler, kimselerde ağlamasın, nehirlerin suları da yükselmesin arkadaş...

26 Ekim 2019 1-2 dakika 1374 denemesi var.
Yorumlar