Türkiye'de Zaman

Türkiye'de zaman öylesine hızlı geçer ki... Bir an gelir sessiz bir karanlık çöker mavi göklere, an gelir bir kurşun sesi yırtar mavi gökleri, yırtılır gök; kırmızı kan ve beyaz çiğ damlaları akar gözlerden mavi semadan.
Türkiye'de zaman öylesine hüzünlü geçer ki... An gelir yürekler parçalanır bir kapı sesinden, an gelir ki gözler yaşa boğulur bir haykırıştan 'Vatan Sağ Olsun Anne' diye. Analar gözü yaşlı, eşler ve çocuklar yüreklerinde buruk bir acı, gözlerin yitik bir anı... Şehit anası, şehit karısı, çocuğu olmuşlardır.

Türkiye'de zaman boş ve anlamsız geçer ki... Kardeş kardeşi vurur, sebep olarak da; bağımsızlık özgürlük diye bilinen kelimelerle açıklarlar... Tıpkı aynı dalda büyüyen iki meyveden birinin başka dalda olgunluğa erişmesini istemesi gibi bir "hiç" neden uğruna boş ve anlamsızdır.
Türkiye'de zaman öyle gürültülü geçer ki... Her toprağında her bağrında bir çığlık, bir figan, bir haykırış. Yere düşer ulu bir çınar gibi 'Anadolu evladı', haber alınır 'doğudan, güneyden, batıdan ve kuzeyden; 5 şehit, 8 şehit diye... Evlere düşer bir figan ateşi, tutuştur baba ocağını evlat ateşiyle...

Türkiye'de zaman öyle yaslı ve yaşlı geçer ki... Evlerde kor gibi; siyah bir kül yığını gibi hasret başlar tüm sessizliğiyle. Gözlerde deniz gibi dipsiz ve engin bir yaş dökülür. Her sual karşısında bir sessizlik başlar, cevapsız kalır sualler, kifayetsiz olur kelimeler; o figan dolu haykırışlara karşı...
Türkiye'de zaman çınar gibi öyle ulu geçer ki... Al ve ak olan 'Ay yıldızlı' bayrak; her şehidin kanıyla bir kez daha yıkanır ve tekrar 'Mavi Sema'ya' yükselir çınar dalları gibi. Yürekler yaslı, gözler yaşlıdır; ancak her daim başımız dik ve göğsümüz gururla doludur. Şehit makamına ulaşan evladımıza karşı boyun borcumuz vardır, o ölümsüz insana.

Türkiye'de zaman öyle imanla geçer ki... Yüce Allah'a karşı hep bir dua ve hep bir şükran ile geçer. Namus olan vatanı ve bayrağı her gün daim kılıp bize iman ile bağışlayıp şehidimiz ile hatırlatıp, bize gerçekleri gösterir. Türkiye'de askerlere 'Mehmetçik' denir. Çünkü her asker yüce peygamber 'Hz. Muhammed'in (s.a.v)' ordusundan ve evlatlarındandır.
Türkiye'de zaman bir gün öyle bir gelecek ki, temizlenecek her kin ve nefretten. Susacak artık kurşun sesleri ve artık bitecek kavgalar. Öyle bir gün gelecek ki yine kuşlar şarkılar söyleyecek giden her şehidin anısına bir matem olarak.

Türkiye'de zaman öyle anlı ve şanlıdır ki... Ne olursa olsun her daim an ile başlayıp an ile devam edecektir. Göğsümüzde bir şan, gönlümüzde ise bir şükran borcu vardır. Türkiye'de zaman hiç bitmeyecek bir kum saati, hiç batmayacak bir güneş ve hiç doğmayacak bir karanlık gibidir...
Türkiye'de zaman; ezan sesi ile huzurlu, iman ile güçlü ve vatan aşkı ile ebedi geçer, çünkü Türkiye'de ne olursa olsun bu üç şey asla dinmeyecek ve kopartılmayacaktır...

15 Ağustos 2012 3-4 dakika 20 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar (4)
  • 11 yıl önce

    Türkiyede zaman güzel bir yaklaşım. Beğenerek okudum. tebrik ederim..😙😙😙

  • 11 yıl önce

    "Türkiye'de zaman" isimli denemenizi severek okudum. Konu seçiminiz ve anlatımınız çok hoşdu, doğrusu. Umut vadediyorsun genç kardeşim. kUTLARIM, SEVGİLER...

  • 11 yıl önce

    Anlamlı ve güzel 👍👍 daimine :-)))

  • 11 yıl önce

    yorumlarınız için çok çok teşekkür ederim.. size de ayrıca çok teşekkür ediyorum Ayşe Hanım