Türk'ün Akıllardaki Çağrışımları

Türk'ler hakkında kendi ırkımızdaki insanlardan çok duyduk heybetimizi, şanımızı şöhretimizi. Her birimiz tarihimiz için söylenmiş tüm güzel sözler sayesinde, içinde olduğumuz milletten, yaşadığımız topraktan şüphesiz gurur duyduk. Lakin ben en çok yabancı yazar ve fikir adamlarının hakkımızdaki düşüncelerini merak etmişimdir....

Tarihimizi yabancı yazarların kaleminden okuyarak, bizi bize anlattıklarında onların ifadelerinin hep daha objektif oldukları düşünmüşümdür. Çünkü o tür yazıların gayet duygusallıktan uzak düşünceler olduğu tartışılmaz bir gerçektir. Zaten Türk yazarlar kendi milletlerine karşı kolay kolay bir taşlama yapamaz. Aslında yapmalı, tabi ortada yanlış öğretilen bir şey varsa. Sırf ortalığı bulandırmak için yazıyorlarsa da bilmelidirler ki tarih kullanılamaz, masumların kanları üstünden oyun oynanamaz. Oynarlarsa da elbet birleri çıkar er ya da geç onlara neyle karşı karşıya olduklarını gösterir...

Eskiden bize düşman bir milletin vatandaşlarının, yapılan bütün savaşlar ve çıkar çatışmalarını yok sayıp gerçekleri dile getirdiklerinde onları bu üstün davranışlarından dolayı taktir etmemek imkansız. Bence o sözler sadece geçmiş için sarf edilmedi, her kelimesi gelecek için akıllıca bir yaklaşım olup, dostluğa atılmış büyük bir adım....

Elbet, ister bir ülke ister bir şahıs ne kadar güçlü olursa olsun düşmanını küçümsememelidir. Çünkü en büyük tehlike sessiz sedasız, ansızın gelendir...

Evet, Osmanlı İmparatorluğu'ndaki kadar geniş topraklara sahip değiliz artık, dünyanın en güçlü devletlerinden biri de değiliz. Lakin demek ki bu sözleri söyleyenlere; yabancı milletten dostlarımıza kendimizi kanıtlamış ki doğru anlamışlar Türk' lüğün ne demek olduğunu. Anlamışlar tarihte Türk'lerin yerini. Bu da bir zaferdir. Yabancılara, şanımızı, şöhretimizi kanıtlamışız da bir tek kendi içimizdeki bazı soysuzlara kabul ettirememişiz kendi kanlarının değerini.Yazık....

Son sözlerimse;

Uzun zamandır paylaşmak istediğim bir konuydu; yabancı yazarların, düşünürlerin, liderlerin Türk Milletinin akıllarında çağrıştırdığı düşünceler. Küçük bir araştırma yaptım umarım beğenirsiniz ve benim gibi siz de bu sözleri keyifle okursunuz. Aslında eminim siz de okurken Türklüğünüzle övüneceksinizdir ve en çok beğendiğiniz sözü ne kadar doğru bir söz olduğunu kabul edip, zihninizde tekrarlayacak belki de yorum olarak benimle de paylaşacaksınız. Böylelikle kendi Türk' lüğün kendi lügatımızdaki anlamını daha da genişletmiş olacağız...

Şiddetle belirtilme ihtiyacı duyulan bir NOT; Bu sözlerdeki bahsedilen Türkler, hak etmeden başa geçen dalkavukların liderlerine ve onların yalakalarına değildir, gerçek Türk liderlerine ve onun kendi gibi asil, damarlarında Türklüğü hisseden Türk milletinedir...

Türkler bir tek kanıyla değil canıyla da Türk olanlardır...




En beğendiğim sözse açılışı yaptığım şu söz ki, diğer tüm sözlere bedel...




*Türkler size dokunmadıkça siz onlara sakın dokunmayınız.
HZ. MUHAMMED(SAV)



*Türkler öldürülebilir, lakin mağlup edilemezler.
( Napoleon )



*Türkler mağlubiyet adında bir şey olduğunu red ve inkar etmişlerdir.
( Mareşal French )



*Türk, asillerin asilidir. yapma olmayan, gösterişi bulunmayan bu pek yüce asalet ona tabiatın hediyesidir.
( Pierre Loti )



*Türkler bir ırk ve bir millet olarak yeryüzünün en şerefli insanlarıdır.
( La Martine )



*Türkler muhakkak ki Avrupa tarihinin ve yakın Asya tarihinin bildiği en halis efendi millettir.
( Kayzeling )




*Türkler, devlet yıkmakta ve devlet kurmakta birinci sınıf üstatlardır.
( Hammer )



*Türklerin yürekleri temizdir. Onlarda batıl fikirler, basit düşünceler yoktur.
( Semame İbn-i Eşref )



*Türklerin biricik sevdikleri şey hak ve hakikattir. Ve hiçbir haksızlık yapmadıkları halde haksızlığa uğramışlardır.
( William Pitt )



*Bütün milletler arasında en namuslu ve dostluk kurmada tereddüt edilmeyecek olan yalnızca Türklerdir. Henüz yabancı tesiri altında kalmamış olan bir köye gidecek olursanız; gerçek misafirperverliğin ne demek olduğunu orada görüp öğrenirsiniz."
( William Martin )



* Kılıcı insafsız bir beceriyle kullanan Türk'ün eli, yendiği insanların yarasını sarmakta da ustadır.
( Lord Byron )



*Türkler yaman binicidirler. Türkler hücumunda düşmanı bir yaprak gibi çevirip bozarlar.
( Cahiz )


*Savaşın zevkini almak isteyen herkes Türklerle savaşmalıdır.
( Towsend )



*Türkler barışta melek savaşta ifrit gibidir.
( B. Gazzi )




Ve kendi liderlerimizden...



*Türk milleti cihana hakim olmak için yaratılmıştır.
( Hacı Bektaşi Veli )



*Ey TÜRK ulusu!silkin ve kendine dön!Niçin yanılıyosun?Bütün bunlar kendinden,kendi öz benliginden uzaklaşıp düşmana dönük yaşadığın için oldu.
( Bilge Kağan )



*Size öyle bir vatan aldım ki;ebediyen sizin olacaktır.
( Alparslan )



Üstümüze kılıç çekilmedikçe, ülkemize girilmedikçe, tab' ama cefa edilmedikçe bizden kimseye zarar gelmez.
( Fatih Sultan Mehmet )





Kapanışı tek bir kişiye ayırdım. Türk' lükten bahsederiz de onun sözlerini yazmadan biter mi bir yazı. Her biri bir kılavuz niteliğinde. Her zaman şunu savundum bir tek Türklükle ilgili o önemli şahsiyetin sözlerini dikkate alan, devlet ve milleti için çalışan mevki, makam sahibi bir kişi sadece bu sözler doğrultusunda çalıştığında mutlaka olması doğru olan neyse ona ulaşacaktır. Tabi kî ki hiçbir zaman umudunu kaybetmeden, sırf Atatürk'ün sonuna kadar doğru sözlerini uygulayan bir lider, elbet herkesin özlediği, görmek istediği o ülkede yaşamamın mutluluğunu milletine gösterecektir....
Ben buna eminim...


Atatürk'ün ve kahraman askerlerinin, kanlarıyla kazandığı en büyük mirasıdır Türk milletine bu topraklar, Atatürk'ün vasiyetidir kendinden sonraki liderlere bu sözler...Ne mutlu hak eden liderlere en çok da kahraman askerlere...



İster herhangi bir vatan evladı deyin ister Türklerin saygıyı hak eden milyonlarca atasından birisi olarak kabul edin onu.
İşte sırf Türk ordusuna önderlik yaptığı için bile ona dair tüm sözleri hak etmiş o insanın binlerce sözünü temsil eden bir kaç mühim cümle...




*Mevzubahis vatansa gerisi teferruattır



*Türkiye bir maymun degildir ve hiç bir milleti de taklit etmeyecektir. Türkiye ne Amerikanlaşacak, ne de Batılılaşacaktır; o sadece özleşecektir."



* Yüksek Türk! Senin için yüksekliğin hududu yoktur. Işte, parola budur.



*Muhtac oldugun kudret damarlarindaki asil kanda mevcuttur



*Bir Türk, cihana bedeldir!"



* Türk milletinin karakteri yüksektir. Türk milleti çalıskandır, Türk milleti zekidir. Çünkü Türk milleti milli birlik ve beraberlikle güçlükleri yenmesini bilmistir. Ve çünkü, Türk milletinin yürümekte olduğu terakki ve medeniyet yolunda, elinde ve kafasında tuttuğu mesele, müspet ilimdir.



* Bu dünyadan göçerek Türk milletine veda edeceklerinin çocuklarına kendinden sonra yaşayacaklara, son sözü bu olmalıdır: "Benim Türk milletine, Türk cemiyetine, Türklüğün istikbaline ait ödevlerim bitmemişti, siz onları tamamlayacaksınız. Siz de sizden sonrakilere benim sözümü tekrar ediniz.



Türk Kimdir?

--Bu memleket, dünyanın beklemediği, asla ümit etmediği bir müstesna mevcudiyetin yüksek tecellisine, yüksek sahne oldu. Bu sahne yedi bin senelik, bir Türk beşiğidir. Beşik tabiatın rüzgarlarıyla sallandı. Beşiğin içindeki çocuk tabiatın yağmurlarıyla yıkandı. O çocuk tabiatın şimşeklerinden, yıldırımlarından, kasırgalarından evvela, korkar gibi oldu; sonra onlara alıştı; onları, tabiatın babası tanıdı onların oğlu oldu. Bir gün o tabiat çocuğu tabiat oldu; şimşek, yıldırım, güneş oldu; Türk oldu. Türk budur. Yıldırımdır. Kasırgadır, dünyayı aydınlatan güneştir.



ATA' nın en sevdiğim ve en çok da milletine vasiyeti olarak değerlendirdim sözüyse;

Büyük olmak için hiç kimseye iltifat etmeyeceksin, hiç kimseyi aldatmayacaksın, Ülke için gerçek amaç ne ise onu görecek, o hedefe yürüyeceksin. Herkes senin aleyhinde bulunacaktır; herkes seni yolundan çevirmeye çalısacaktır, fakat sen buna karşı direneceksin. Önüne sonsuz engeller yığacaklardır. Kendini büyük değil; küçük, zayıf, araçsız,hiç sayarak, kimseden yardım gelmeyecegine inanarak bu engelleri aşacaksın. Bundan sonra da sana "Büyüksün" derlerse... bunu söyleyenlere güleceksin!...



*Mevzubahis vatansa gerisi teferruattır




Ve şimdi söylenebilecek son söz...




* Ne Mutlu Türküm Diyene


M.KEMAL ATATÜRK








2010 - S.Hisar/İZMİR
[email protected].?~~

04 Eylül 2011 7-8 dakika 11 denemesi var.
Beğenenler (4)
Yorumlar (1)
  • 12 yıl önce

    ''* Türk milletinin karakteri yüksektir. Türk milleti çalıskandır, Türk milleti zekidir. Çünkü Türk milleti milli birlik ve beraberlikle güçlükleri yenmesini bilmistir. Ve çünkü, Türk milletinin yürümekte olduğu terakki ve medeniyet yolunda, elinde ve kafasında tuttuğu mesele, müspet ilimdir.''🤐🤐🤐

    Özellikle M.Kemal ATATÜRK'ün bu sözü milletimizi aptal zannedenlerin ve o aptal zannedenlere yalakalık yapanların ibret ile okumaları gereken bir sözdür. Yalnız milliyetçilik yaparken bunuda, Adolf Hitler'in, ya da Benito Mussolini'nin ırkçı milleyetçiliğ gibi yapmayacağız...Yüce Kitabımız hiç bir ırkı diğerinden üstün görmememizi ısrarla söyler. ''Sizin Alllah karşısında birbirnize olan üstünlüğünüz ancak takvadandır''der (Takva: Günahtan sakınma)👍

    Güzel bir yazı kaleme almışsın kutluyorum seni Sadegül içtenlikle...👍