Ucuz Hayeller ve Hüsran

18.102009
Ucuz Hayaller ve Hüsran



Bir saniyelik zaman, fazla değil; hayalleriyle göğü süsleyen bir insan yüreği... Heyecanından göğüs kafesi yırtılan bir beden... Ve sonra ,yani kabus görmüş çocuk korkusunda bir yüz; yangından kurtulan hiç bir nesnesi geriye kalmamış afetzede... Bunların hemen hepsi show uğruna,yani süslü, heyecan veren görselliği öne çıkan reyting amaçlı show için. Koca bir ülke insanı oturmuş izliyoruz arsız , umarsız;zevk ve heyecan içinde.

"Büyük hayaller kuranın büyük hayal kırıklıkları olur". Ne güzel bir söz! İşte büyük bir şok ve yıllarca sürecek bir yürek yakan kötü hatıra: Var mısın yok musun... Herkes ister. Kaç kişi aldı? Hiç... Kaç insan hayeller kurup düşler denizinde yüzdü günlerce çook. Show da olur , yarışma da, piyango da... Hepsi belli bir ölçüde ve kararınca. Eski yarışmacıların popülaritesini kullanıp reyting yapma amacıyla Show tv nin yıktığı koca bir hayal! Umutlarıyla yaşayan insanların umutlarını hayelleriyle beraber yok edişin canlı örneği...

Kolaycılığa,lükse ve şaşaaya zaten bağımlı olmuş bir tv seyircimiz var; bir de üstüne fazlaca şişirilip yetmiş küsur milyon nüfuslu ülke insanının sadece milyonda birine dahi verilmeyen abartılı yarışma paralarıyla yaratılan sanal lüks ve hayaller yumağı...

Her dizimiz artık yüzbin dolar kira ödenerek çekim yapılan lüks ötesi- şato veya köşk diyelim-mekanlarda çekilir oldu, bunca aç ve işsiz insanı varken bu ülkenin. Hayeller olsun,ümitler de ama ani sönmelere çanak tutan ellerin elini ,üstünden çekmiş hayaller ve ümitler...

Çıksa kutudan 500 milyar, şike var denecek,çıkmadı yıkım var şimdi...Kötü bir final...Az olsun benim olsun deseydi olacaktı. Bunları bu zikredilen paranın iki katını harcamış bir insan olarak kolayca söylüyorum. Kurgu değil,laf değil; bol keseden değil. İçinde küçük mutlulukların , basit öğelerin; candan sevgilerin olduğu maddeden ve paradan uzak hayaller kuranımız azaldı ve bitti galiba. Hayallerin de nesli evrim geçirdi;sevgi dolu yuva; küçük bahçesiyle şirin mütevazi ev hayalleri yok artık malesef.
Buyrun devam edin büyük hayal kırıklıkları yaşamaya. Yaşamda her şey var; doyup yaşamak da ,yaşama doymamak da. Sevgi ve dostluğa doymayan gönüller ile yaşanan bir yaşam dilerim her seven ve sevilen yüreğe...

18 Ekim 2009 2-3 dakika 38 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar (2)
  • 14 yıl önce

    yaradılış kanununa baktığımızda her şey zıttı ile var yaşamda

    paranın cazibesine dayanamayan akılsızların düştüğü durumu akıllı olanlar değerlendirmeli kendilerince alacakları dersler elbette vardır

    duygunun yiritildiği yerde maddenin değer kazanması normal bir o kadar da acı

    tv'de kabahat yok arz ve talep meselesi bence

    ne diyelim yarın belki yeniden başlar umut temiz bir geleceğeud83eudd20

  • 14 yıl önce

    severek ve düşünerek okudumda yalnız bir gün şov tv düşecek peşinize haberiniz olsun...:))