Umut Koridorları

Umutlar beton koridorların çıkışına bağlanmıştır. Koridorların açılacak kapılarında tek tek yoklanmıştır; hastane koridorlarında anne, baba, çocuk ilgili yakınları kim veya kimler varsa... Hayatın güzel akışı normalin dışına uğramıştır bir hastanenin acil servisin önünde...

Beton koridorlar birbirine bağlanmıştır, umutsuzlukların yeşeren ümitlere dönüştüğü gibi... Beklenen kalabalık koridorlarda bekleyişler sabır taşına dönüşür. İyi bir haber için günlerce koridorların köşesinde karşılıksız uzayan nöbetlere dönüşür. Ağrılar, acılar bekler bir açılan - kapanan kapı önlerinde...

Doktorların ağzından olumlu duyacakları bir - iki kelimeyi bekler, koridorda istem dışı adım atan yorgun hasta yakınları... Baba-Ana çocuğunun elini sımsıkı tutmuştur, koridorların loş ışığında çaresizliği dişlerinin arasında sıkmış, yaşadığı durumu belli etmeden çocuğun yüzüne bakarak yüreğindeki acıyı teselli etmeye çalışmıştır, koridorlarda yürüyüşünde ... Saatlerce kapı önünde bekleyişinde...

Ambulansın siren sesi koridorlarda yankılanır. Ağıtların sesine karışır, yüzlere dokunur, gözyaşları göz bebeklerinde birikir.. .Yatan hasta damarlara giren ilacın her damlasında iyileşeceğini beklerken, hasta yakınları birbirlerine teselli dokunuşlarıyla bekleyişlere dayanmaya çalışırlar kuvvetli bakışlarıyla, hoş bir sözlerle...

Bir damla kana ihtiyaç anonsu yapılır. Acildir! Tekrar tekrar anons geçilir:

-...Acil Rh kana ihtiyaç vardır.

Tekerlekli sedye hızlıca sürülür sağlık görevlilerin karışan koşar adımlarıyla... Köşeli koridorlardan hızlıca geçerek ameliyat masaları hazırlanır hızlıca... Doktorların şifalı ellerine bırakılır dualarla... Saatler, bekleyişler... Koridorlara bağlanan kapının açılmasıyla umuda dönüşür, sevinçlere karışır, mutluluk gözyaşı... Şükürlerle eller açılır Mevlaya... Bir koridor umuda bağlanırken bir umut kapısı tükenişe kapanır acıyla, gözyaşıyla...

Umutla girdiği kapıdan cansız beden koridorlardan geçerek girdiği kapıdan çıkar, omuzlarda sonsuzluk yolculuğuna feryatlarla... Ellere sıkıştırılan raporlar... Anlaşılmayan tetkik ve sonuçlar... Anlamsız bakışlarda anlamaya çalışan hasta yakınları heyecanla sonuçların olumlu çıkmasını bekler laboratuvar önünde bir sağa bir sola... Bir sürü sonucun durumunu inceleyen doktorun yüz ifadesinden anlamaya çalışır hasta yakını...

- Doktor Bey: Sonuçlar nasıl? İyi çıkmış, de mi?

Anlaşılmayan latince kelimelerden sığrılıp ısrarla kısa yoldan sonucunu öğrenmek ister:

- İyi çıkmış de mi, Doktor Bey?

Koridordaki umutlar tahlil sonuçlarına, doktorun yüz ifadesine bağlanmıştır.
Lâkin, kimi sevinçler başka koridora kapı açarken kimi içten dökülen gözyaşılar umudun son kapına girmiştir. Sonuçlarla beraber umut koridorunun kapısı kapanmış veya kapanmak üzeredir son söylenen umutsuz kelimelerle... Köpüren gözyaşıyla... Dolaşımlı koridorlardan duvarlara tutunarak çıkar, girdiği umut kapısından...

09 Kasım 2018 2-3 dakika 34 denemesi var.
Yorumlar (2)
  • 5 yıl önce

    Yine de devam eder insanın umuda yolculuğu başka koridorlarda sonucu ne olursa olsun

    Kutlarım Yusuf beyud83eudd20

  • 5 yıl önce

    Teşekkür ederim.