Üyelerimizi Daha Duyarlı Olmaya Çağırıyorum

Meşhur olmak için acele etmeyin. Güzel şiirler, hoş dizeler yazmaya gayret edin. Eğer ki dişe dokunur, hoşa giden eserler ortaya çıkarıyorsanız edebiyat dünyasında ama büyük ama küçük bir yer edinirsiniz merak etmeyin. Bugüne bugün Türkiye'nin sayılı edebiyat sitelerinden biri olan Şiirkolik'te yazıyorsunuz her ne yazıyorsanız. Bu bir ayrıcalıktır. Adı ister şiir, ister öykü ya da deneme olsun. Aramızda onlarca kitabı basılmış bir sürü arkadaşımız dostumuz var. Sanıyor musunuz ki bütün yazdıkları o sayfalarına yapıştırdıkları yüz, yüz elli şiirden ibaret. Daha yazıp da yayınlamadıkları bir sürü eserleri vardır mutlaka...




İbretle izliyorum bazı şair ve yazar arkadaşları. Şiir fabrikası gibi sürekli yazıyorlar. Yazdıklarını okutuyorlar mı, işte önemli olan da bu. Mecazi bir anlatımla şöyle diyelim ''Bir insan baklavayı çok sevse ve her gün baklava yese belli bir müddet sonra ondan da bıkar'' değil mi? Bu iş biraz buna benziyor. Bu arkadaşlar diğer şairlerin şiirlerini de ya hiç okumuyorlar veya çok azına göz gezdiriyorlar, beğenilerini belirtmek zahmetinde de bulunmuyorlar. Forum'daki edebi konulara katılım istekleri ve mesajları da yok denecek kadar az...




Arkadaşlar bu kadar bencil olmayalım. Otuz bine yakın üyesi olan bir sitede forum bölümünde açılan, hadi edebi konuları geçin, Serbest Kürsü Bölümü'nde genel kültür olarak açılan konulara dahi katılımınız çok az ve bu beni ziyadesi ile rahatsız ediyor. Toplumsal duyarlılığınız bu kadar mı? Serbest Kürsü Bölümü'nde toplumsal olayları irdeliyoruz. Allah aşkına hiç birinizin bir iki konu dahi olsa fikri yok mu? Yoksa forumda fikir beyan etmeye çekiniyor musunuz? Sorun nedir anlayamadım.




Serbest Kürsü konularının dökümü şöyle: 1- İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi (3 kişi fikir belirtmiş) 2- İstiklal Marşı'nın kabulü (3 kişi fikir belirtmiş) ki çok önemli ve mili konu aslında.3- 734. Dil Bayramı Etkinlikleri (Fikrini belirten yok) Ne kadar düşündürücü değil mi hem de bir edebiyat sitesin de.4- Kırım Tatarları'nın Kırım'dan Sürülmesi (2 kişi fikir belirtmiş, toplumsal bir acı yaşanmış yıllar önce burada) 5- Regaip Kandili Kutlaması (7 kişi fikir belirtmiş)ilginç bunda bilgiye de ihtiyaç yok ?'kandiliniz kutlu olsun'' yazmak yeterli değil mi? 6- Sivas Katliamı (7 kişi fikir belirtmiş) toplumsal bir yara acı bir olaya ne kadar az bir mesaj aslın da değil mi? 7- Nagazaki'ye Atom Bombası'nın Atılması (Kimse fikir bildirmemiş, tamam o zaman yaşamadık görmedik ama trajik bir olay kitaplardan okumuşsunuzdur mutlaka) 8-Uluslararası İstanbul Şiir Festivali(Bir kişi fikir belirtmiş, sağ olsun o da Nevzat Ağabey sitemkâr bir yazı yazmış altına) 9-Köy Enstitüleri(Yine iyi sayılır 13 mesaj)10-UNESCO Dünya Kültür Mirası (Mesajsız)11-Hocalı Katliamı (Üç kişi fikir bildirmiş, Türk Dünyası'nın en acı günlerinden biri aslın da)...




Arkadaşlaaar bunlar, bu yukarıda saydıklarım olaylar öyle sıradan, eften püften olaylar değil kesinlikle. Üyelerimizi çevreye ve dünyaya, diğer canlılara karşı daha duyarlı olmaya çağırıyorum. Ülkenize ve yaşadığınız coğrafyaya yabancılaşmayın. Sevgi ve saygılarımla...

04 Mart 2012 3-4 dakika 1378 denemesi var.
Beğenenler (5)
Yorumlar (1)
  • 12 yıl önce

    Çok yerinde bir yazı olmuş tebrikler Ahmet abi...