Uzun Sözcüğün Kıssası I

Kaygısızlaştırılabilirliğimiz ve kayıtsızlaştırılabilirliğimiz...
Mademki bu siyasete dert yanılmıyor. Mademki bu kadar ak pakız. Neden gözümüzü karanlıklara çevirmiyor, neden bakıyor da göremiyoruz?
Afrika'da açlıktan yüz binler cemiz ölüyor, sözde yardımlaşan derneklerimiz iş başında, hala çatısı altında kimseleri doyuramıyor. Filistin'de Binler cemiz öldürülüyor ve birileri bu canice katliamdan rant sağlamaya çalışıyor. Kimileri yine doymuyor, iş başı sözde yardımlaşan derneklerinin çatısı altında.
Görüldüğü gibi o kadar da ak pak değiliz. Her şey güllük gülistanlık değil.
Kara paralar yine aklanıyor, Yine saklanıyor doymayanlarımız, üst makamlardaki koltuklarının kucağına.
Hazır olabilirliği varken, Doymayanların koltuk sayısını birer birer azaltsak ve son ses müzik açsak karanlıklarına. Ve birden karanlıklarına bir mum boyu dahi olsa yansak ve birileri ayakta kalsa çırılçıplak.(tıpkı koltuk kapmaca oyunu gibi... İnanın eğlenceli)
Vee eksilen koltuklara cambazlarımızı oturtsak. Ah hokkabazlar işsiz kalsa.
Gerçeklere artık gözlerimiz ilişse:

Dünya Cambazlığa Soyunmalı, Hokkabazlar İşsiz Kalmalı

Bir düştük mü ipten
Cambazlık gitti demektir elden
Yüreklerini ağzına getirdiğin seyirciler
Dişlemeye kıyamaz, canın da olsa yere düşen

Yine kıyamazlar zaten
Tabuta hazırlanmayıp altına gerildikçe kefen
Düşlerinin üst sınırlarına vurdurmazsan yüreklerini
Onlar için işin, senin için candır kaybedilen

Ölümle içli dışlısındır hokkabaz değilsen
Onlar göz boyarken, gözleri doyurursun sen eğer gerçekSEN
Sonra aynı hayretle bakan gözlere inanamaz
Ve hokkabazlığa soyunur cambazlığını yırtan ten

Gizemli oluşlarıdır hokkabazları çekici kılan,
Bilmezler gözaltından akılları sokucu yılan,
Tozpembe gelmesin hala gözlere hayat.
Haydi, soyunun da cambazlığa
Ay aydınlık yaşanılası bir dünya bizi bekliyor gerisi yalan.
Ramazan Arpacı

Birilerimiz parayı değil de yüzlerimiz(Afrika'da, Filistin'de) güldürse. Görüldüğü gibi o kadar da ak pak değiliz. Her şey güllük gülistanlık değil.
Hala duruyorsakkk...
Göz yanılsamalarıyla, kaygısızlaştırılabilirliğimizden ve kayıtsızlaştırılabilirliğimizdendir.

19 Şubat 2009 2-3 dakika 5 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar