Var mıyız Yok muyuz

Geçmiş zamanlarda televizyonlarda izlediğimiz, benimde beğenmediğim ve izlemekte istemediğim saçma sapan yarışma idi Var mısın - Yok musun. Bizim gibi gelişmekte olan ülkelerde kolay para kazanmanın ve toplumu uyuşukluğa itmenin başlıca yollarındandır bu tip büyük para ödüllü yarışmalar. Çok fazla televizyon seyretmediğim doğrudur, ancak aynı oda da otururken çocuklar ve hanım ile ister istemez insanın gözü kulağı kayıyor yarışmalara ya da başka programlara...





İçinde emek ve alın teri olmayan bir paranın çoğu kere bereketi de olmamaktadır. Orada verilecek büyük miktarda paralar en nihayetinde bilgi dolu bir soru bile sorulmadan sadece kutu açtırılarak yani kişin şansına kalmış bir paradır. İki saat içinde o verilen paralar gibi çok büyük para kazanılmaz herhangi bir iş yapılırken...





Tabi ki biz yokuz içinde emek olmayan paraları almaya. Öyle ise biz nelere varız. Bir de onun tespitlerini yapalım. Bizler bu ülkeyi çalışarak, emek harcayarak ileriye muasır medeniyete eriştirmeye varız, hem de sonuna kadar. Biz bu vatanı alçaklara, kalleşlere böldürmemeye, dostlarımızı sevindirmeye, düşmanlarımızı elemlere gark etmeye sonuna kadar varız. Biz çocukları doyasıya sevmeye, onların sevgisine doymaya, hayatı ıskalamamaya ama güzellikleri de tam on ikiden vurmak için çaba sarf etmeye sonuna kadar varız...





Bir çok gelişmiş ülke de insanlar artık çok ciddi ve kaliteli programlar dışında televizyon seyretmemektedirler. O zaman ne yapıyorlar diye sorulacak olursa, verilecek cevap da ''Okuyorlar, okuyorlar ve yine okuyorlar.'' olacaktır. Durum ortada değil mi zaten a dostlar? Şu durumda Avrupa Birliğine girsek ne olur girmesek ne olur?





Gelişmiş ülkelerde okur yazar oranı yüzde yüzlere yakındır. Bizler daha o seviyelere bile çıkartmadık okuma yazma oranlarımızı. Var mısınız hiç tanımadığınız bir çocuğa okumadığınız üç beş kitap göndermeye ''Kim bir iyiliğe aracılık ederse ona da o iyilikten hisse vardır.'' buyrulmuyor mu? Sakın sakın denize atmayın iyiliklerinizi, balıklara lazım değil, onları zaten Allah cc bir şekilde rızıklandırıyor, bizim yaptığımız iyilikler önce insanlara yarasın...





Önce sizler ve bizler şunlara cevap verelim. Var mısınız ülkemizi ileriye götürmek için cansiperane bir şekilde çalışmaya? Var mısınız Allah'ı tek ilah bilip sadece O'na kul olmaya? Var mısınız gıybetten uzak durmaya? Var mısınız siyasiler, ülke çıkarlarını kendi çıkarlarınızın üstünde tutmaya? Var mısınız garipleri, fakirleri zaman zaman da olsa gözetmeye? Var mısınız, Çocuklarınızı Allah korkusu ve vatan sevgisi ile yetiştirmek için çaba harcamaya? Var mısınız, insanlar arasında ayırım yapmadan, dinini, dilini ırkını, mezhebini sorgulamadan onları sevmeye? Siz varsanız, insan olmaya hem de iyi insan olmaya çok yakınsınız demektir. Ben de varım hem de her zaman tüm benliğim ile. Hepinize en derin sevgi ve saygılar...

10 Temmuz 2016 2-3 dakika 1375 denemesi var.
Beğenenler (3)
Yorumlar