Vatan

Sizce uğruna ölüme bile gidilecek kaç şey vardır? Ya da uğrunda ölünebilecek bir şey var mıdır? Kimilerinin evet kimilerinin de hayır değişini duyar gibiyim. Biz öyle bir milletiz ki Yüce yaratan bize hediyelerin en güzelini en değerlisini armağan etmiş. Bu VATAN'ı. Hangi millet vardır ki bizim gibi ülkesi adına ölüme göğüs gerer. Hangi ülkenin evladı Vatan Sağolsun deyip ölüme koşar. Biz yüzyıllarca bu topraklar için ne kanlar akıttık ne Mehmetler toprağa düştü. Evet, belki yürekler yandı gözler ağladı ama engel mi? Hayır. Engel olmadı olamaz da. Askere giden her Mehmet'e boşuna mı yakılır kına? Ben seni bu Vatana kurban olasın diye doğurdun diyen analar boşuna mı demiş? Tabi ki hayır. Söz analara gelmişken birazda onlardan bahsedelim. Kurtuluş savaşında az mı emekleri oldu. Sırtında günlerce mermi taşıdı yetmedi, mermiye bir şey olmasın o Ülkemin kurtuluşu diyerek o soğukta çocuğunun üstündeki battaniyeyi alarak üzerine sermedi mi? Peki ya şimdi bizler Atalarımıza layık olabiliyor muyuz? Onların yaktığı bağımsızlık ateşi yüreklerimizde taşıyor muyuz?

Bence onlara layık olamıyoruz hatta gün geçtikçe toplumun büyük bir bölümde bağımsızlık sönmekte. Haftalardır bir açılımdır konuşuluyor. Ne açılımmış ama bir türlü bitmedi. Devletimizin ileri gelenleri açılımı konuşurken, Vatan evlatları tek tek toprağa düşmekte. Yürekler yanıp gözler ağlamakta. 20 yaşında dev gibi çınarlar Vatan uğruna şahadet şurubunu içtiler. O Mehmetler Ülkemi bölemezsin değipte toprağa düşmediler mi? Sen bu gün yatağında rahat uyu diye kara toprağa girmediler mi? Bizler ne yapıyoruz peki? Gün geçtikçe özelleştirme adı altında Vatanın stratejik noktalarını satıyoruz. Hayatımızı yabancıların sermayesi sayesinde sürdürüyoruz. 20 yaşında Ülkesi adına can verecek bir Vatan evladı olarak bu bana acı geliyor. Keşkeler düşüyor aklıma. Ülkemizin kurucusu Gazi M. Kemal Atatürk yaşasaydı diye düşünüyorum. Acaba Ülkemiz bu halde olur muydu?

Yanlış bir şeyler yazdıysam af ola. Ben sadece kendi düşüncelerimi yazmak istedim. Okuduğunuz için teşekkür ederim....

19 Ekim 2009 2-3 dakika 1 denemesi var.
Yorumlar