Vergi dengesizliği

Bir sistem düşünün, sürekli aynı topluluğu ilgilendirsin...
Biraz daha açalım konuyu, daha anlaşılır olmasını sağlayalım.
Bu gün siz, bir litre akaryakıt aldığınızda, sizden çok daha fazla kazananla aynı vergiyi ödersiniz.
Ekmek aldığınızda, su içtiğinizde, hamburger yediğinizde, kaldı ki çoğunluğun hamburger yeme ayrıcalığı bile yok artık, aynı vergiyi cart diye alırlar sizden!

Sanırım konuyu anladık, genel vergi türü vardır, on kuruş kazanan da öder aynı seviyedeki vergiyi, on milyon dolar kazanan da öder...

Sizin anlayacağınız bu bir standarttır, özellikle bizim ülkemizde durum böyle. Peki, standart olmayan nedir derseniz, o da şu şekilde açıklanabilir, sen on kuruş kazandığından altı kuruş vergi ödersin, diğeri, on milyon kazanır ama bir kuruş düşer payına...

Buna, gelirde ve giderde adaletsizlik diyebiliriz. İyi ama bunun bir çıkış yolu yok mudur, neden bunun önüne geçmezler.

Mesela, asgari ücretle geçinen birisi ekmeği bir kuruşa alsın, on milyon kazanan yedi kuruş ödeyip alsın mantığıyla bu işi çözemeyiz, bunu sağlamak mümkün değil!

Mümkün olan nedir peki, nasıl bir çözüm yolu bulunabilir, çözüm yolu şudur, asgari ücretle geçinen insanlardan kesilen genel vergiler kaldırılır, yani, az kazanandan ve zoraki geçinen insanlardan vergi muaflığı sistemi uygulanır, çok kazanandan ise olabildiğince vergi alınır.

Daha da anlaşılır olsun mu, olsun sigortamız atmış nasıl olsa!

Milyon dolar kazananlardan yüzde yetmiş vergi toplarsın, kazanmayan ve zoraki geçinip seni iktidara taşıyan esas seçmenlerinden de vergi almazsın!

Sonuç olarak bir tarafın oy potansiyeli yüzde yetmiş civarında, diğer taraftakinin ise sadece yüzde yedi!

Kısacası, verdiğin oylarla iktidara taşıdığın siyasiler, seni bir güzel haşlıyor hemşehrim, belki senin umurunda olmayabilir ama bil istedim...

27 Kasım 2017 1-2 dakika 95 denemesi var.
Yorumlar