Yağmur Yazıları - 1

...yağmura yakalanmak bu olmalıydı herhalde.Başlangıçta bu yürüyüşü bu hafif yağmurla atlatacağımı daha doğrusu güzel devam edeceğini düşünmüştüm .Şemsiyesiz dolaşan benim gibi birisi için riskliydi öyle de oldu hiçbir ağacın altına da sığınmadım şimşek-yıldırım tehlikesinden sonra karar verdim . Ne kadar nasıl ıslanacaksam ıslanayım dedim yürüdüm gittim .Öyle de oldu görenlerin beni evsiz kimsesiz zannetmesi kadar bir görüntü verdiğimin farkındayım helak edilen bir kavmin başından geçen ani yağmur ani karanlık bir sis bulutu veya göğün parçalanması gürültü ile inen ani baskın bir sarsıntı gibi başımın üzerinde bir felaket gölge ordusu gök duruyordu. Gök çok ürkütücüydü duygularımı yokluyorum hayli güçsüz ve ürkek ve tedirgindim tam bir şaşkınlık hali zararın neresinden dönülse kar olmalı diyordum ne düşündüğümü bilemez halde öylece duruyordum . Bu yağmurda boş taksi kolay geçmez bilirim ben ah ben nasıl biriyim Allah'ım .Düşündüğüm o an hemen o an dönüp bakıyorum bir taksi yavaşlıyor rahatlıyorum doğru mu ? bunu ben bile bilemiyorum . Artık yağmuru sıcak bir banyo sonrası evde pencereden seyrediyorum çay demlenmiş kokusu tüm pişmanlığımı alan yağmurla geçen bahtsız beraberliğimi hezimete uğramış duygularımı tamir edecek şekilde nefisti.Akşam oldu yağmur hiç ara vermedi hiç hafiflemedi bir çılgınlık yapıp inatlaşmadım doğanın yasaları ile ( Allah'ın yarattığı ve yeryüzüne gökyüzüne yerleştirdiği sürekli hayat veren yasalar ) baş edilmez ancak teslim olunur başkaldıranı da bu yasalar cezalandırır tıpkı bir derenin hakkı olan kendisine tanınan özgürce akıp gitme yasasını insanlar değiştirirse derenin hakkını gasp eder üzerine kentler para sermaye dükkanları kurarlarsa başlarına gelen felaketler gibi.Bir gün bunun bedelini ağır öder insan öyle de oldu ödemedi mi ? ..bu yüzden yaratanın bize olan merhamet ve şefkatine bizi düzenleyen hayata hazırlayan yasalarına şükrediyor Rabb'imize olan bağlılığımızın secdelerine ne kadar ihtiyacımız olduğunu daha iyi kavrıyorum ...

12 Temmuz 2011 2-3 dakika 164 denemesi var.
Yorumlar (1)
  • 12 yıl önce

    Hoş geldiniz öncelikle aramıza...daha çok yazı ve şiir okyacağımızı umuyorum kaleminizde.............serinin diğer bölümlerini bekliyorum merakla......tebrikler.